Dlaczego śniadanie jest tak ważne?

Dzwoni budzik.." jeszcze 5 minut" zamienia się w dodatkowe 30.. a potem ogarnia nas gorączka codziennego poranka :) Kolejka do łazienki, dzieci do wyprawienia do szkoły, oczko w rajstopach, bluzka do uprasowania, ekspres do kawy postanowił zastrajkować i odmówił współpracy.... i gdzie w tym wszystkim czas na kluczowy punkt poranka - pełnowartościowe, zdrowe śniadanie dla nas i naszych najbliższych?



Polecani dietetycy

Często słyszymy - śniadanie? Nie mam czasu. Zjem w pracy. Albo po drodze do biura zahaczę o coś i zjem na szybko. Jednak czy to prawidłowa postawa żywieniowa? Dlaczego śniadanie jest tak ważne dla codziennej diety? Szukajcie odpowiedzi poniżej.
 
Śniadanie powinno być skonsumowane najpóźniej godzinę od porannego wstania z łóżka.
Dlaczego? Organizm po całej nocy potrzebuje bodźca energetycznego do zapewnienia prawidłowego funkcjonowania, w tym pracy mózgu. Ostatni posiłek zjedzony najpóźniej na 3 godziny przed snem był ostatnią porcją energii, jaką sobie dostarczyliśmy. Jeśli przykładowo kładziemy się spać o 23.00, kolacja została zjedzona o 20.00 a wstajemy o 6.00 rano, to przerwa między dostarczaniem posiłków wynosi 10 h. 


Jeśli nie zjemy rano śniadania, czyli zabraknie energii do spożytkowania, nasz organizm zacznie korzystać z rezerwy, jaką zgromadził. Tym samym wpłynie to na zaburzenie pracy metabolicznej naszego organizmu a w konsekwencji na odkładanie się tłuszczu, co nie posłuży naszej figurze. Nie jedząc śniadania rano doprowadzamy do sytuacji, w której nasze ciało domaga się posiłków o dowolnej porze dnia, poprzez odczuwanie zmęczenia, głodu, czasami nawet bólu głowy i skrętu żołądka. Zaczynamy podjadać wieczorem ale także w ciągu dnia z uwagi na towarzyszący dyskomfort organizmu, wybieramy posiłki o większej kaloryczności, co jest kolejnym przeciwwskazaniem w codziennej diecie.

Dlatego, chcąc zadbać o własne zdrowie, należy spożywać śniadania ponieważ:
* dostarczamy odpowiednią porcję energii dla naszego organizmu;
* nie będziemy odczuwać głodu i towarzyszących mu dolegliwości
* zwiększymy koncentrację naszego organizmu;
* zmniejszymy ryzyko nadwagi, otyłości oraz chorób metabolicznych z nich wynikających
* zapewnimy właściwą przemianę materii i energii
* zapewnimy "paliwo" do właściwego funkcjonowania naszego organizmu.

Autor:
Podziel się na Facebook`u

Podobne artykuły

Jak nie przytyć w Święta czyli dekalog bożonarodzeniowej rozpusty

Czas świąt to jak wiadomo okres pokus, różnych odstępstw, grzechów dietetycznych mniejszych i większych, dlatego trzeba wdrożyć w życie" dekalog świątecznej rozpusty" :) Dekalog ten nie pozwoli nam tak do końca zatracić się w bożonarodzeniowych tradycyjnych daniach oraz ulec świątecznemu obżarstwu ;)

Alkoholowy zawrót głowy - przedstawiamy fakty, obalamy mity

Za nami pierwsze majowe grille, otwarcia sezonu i dobra zabawa w promieniach wiosennego słońca.
Czas świętowania dopiero się rozpoczyna jednak czym jest uczta bez symbolicznego toastu wzniesionego kieliszkiem wina, kolorowym drinkiem czy innym trunkiem wysokoprocentowym?

Jak nie przytyć w Święta czyli dekalog bożonarodzeniowej rozpusty

Czas świąt to jak wiadomo okres pokus, różnych odstępstw, grzechów dietetycznych mniejszych i większych, dlatego trzeba wdrożyć w życie" dekalog świątecznej rozpusty" :) Dekalog ten nie pozwoli nam tak do końca zatracić się w bożonarodzeniowych tradycyjnych daniach oraz ulec świątecznemu obżarstwu ;)

Anna Kowalczyk - Soszyńska
Jakie płatki wybierać?
Jakie płatki wybierać?