Co jeść na śniadanie, gdy od rana mamy mało czasu? :)

Posiłki muszą być spożywane regularnie, począwszy od zdrowego, pełnowartościowego śniadania, aby zapewnić organizmowi materiał do pracy na cały dzień, nie powodując zbędnego odkładania tkanki tłuszczowej w naszym ciele. Jak powinno wyglądać śniadanie i co zrobić, kiedy rano nie mamy wystarczająco dużo czasu na przygotowanie zdrowego posiłku?



Polecani dietetycy

Na śniadanie warto dostarczyć organizmowi porcję pełnowartościowego białka, błonnika w postaci produktu zbożowego, porcję witamin i minerałów, jaką odnajdziemy w warzywach czy owocach. Możliwości skomponowania posiłku jest bardzo wiele i można je dostosować do czasu, jaki możemy rano przeznaczyć na kuchenne rewolucje śniadaniowe :)

Jeśli czasu mamy mało, można rozpocząć dzień od kanapki z ciemnego pieczywa z ziarnem oraz z plastrem chudej wędliny drobiowej, liściem sałaty i porcją warzyw, np. rzodkiewki, pomidora czy ogórka. Alternatywą w ramach szybkich rozwiązań porannych może być serek wiejski z łyżeczką miodu i dodatkowo warzywem, czy jogurt naturalny z musli lub też świeżymi owocami. Można przygotować koktajl na bazie jogurtu naturalnego z owocami i zdrowymi ziarnami lub postawić na porcję warzyw z rana i przygotować witaminowy koktajl poranny z zielonych czy czerwonych warzyw.

Dla osób, które mogą poświęcić więcej niż 5 minut  na skomponowanie śniadania, proponujemy przygotowanie twarożku z 2-3 plastrów białego sera, z rzodkiewką, świeżym ogórkiem, szczypiorkiem i jogurtem naturalnym. Doskonałym śniadaniowym posiłkiem są wszelkiego rodzaju owsianki, jaglanki a także bardzo modne w ostatnim czasie gryczanki z dodatkiem świeżych owoców i ziaren. Można przygotować także jajecznicę z sezonowymi warzywami, np. szparagami, czy bardziej tradycyjną z pomidorami i szczypiorkiem lub też usmażyć na łyżce oliwy z oliwek omlet, dodając ulubione warzywa czy plaster chudej drobiowej wędliny.
Klasyka to jajko ugotowane na twardo czy na miękko z porcją warzyw i kromką ciemnego pieczywa.
 
W śniadaniach nie zapominajmy o  płynach - szklanka wody czy filiżanka słabej herbaty będzie dobrym uzupełnieniem poranka.
 
Będzie smacznie, pysznie a przede wszystkim zdrowo! Należy pamiętać jedynie o tym, że śniadanie, jak i każdy inny posiłek musi być odpowiednio zbilansowany, co pozwoli cieszyć się zdrowiem i szczupłą sylwetką na długi czas!:)
Smacznych poranków :)
Podziel się na Facebook`u

Podobne artykuły

Krewetki, ośmiorniczki i inne morskie stworzenia

Mój mąż przyrządził wczoraj na kolację pyszną sałatkę z krewetkami i ośmiorniczkami. A jak to jest z owocami morza? Czy są zdrowe?

Jak nie przytyć w wakacje?

Wakacje to czas odpoczynku i popełniania drobnych grzeszków żywienionych. Jednak w okresie letnim powinniśmy stosować się do tych samych zasad diety, co przez cały rok. Zarówno jeśli chcemy zrzucić zbędne kilogramy, jak i po prostu jeść zdrowo i racjonalnie na co dzień. Jak radzić sobie z potencjalnymi utrudnieniami w czasie wakacji? 

Gluten w chorobie Hashimoto

Jaki ma on związek z tym schorzeniem? Wykluczyć go czy nie? Literatura podaje, że gluten ma silne powiązania z chorobami autoimmunologicznymi, do których zaliczamy chorobę Hashimoto. Jego spożycie może spowodować reakcję ze strony układu odpornościowego.

Elżbieta Gmurczyk
Jakie ryby warto jeść?
Jakie ryby warto jeść?