Zdrowe przekąski podczas home office

Obecna sytuacja panująca na całym świecie wpłynęła stanowczo na nasze codzienne życie. U wielu osób długie przebywanie w domu i praca zdalna spowodowały pogorszenie nawyków żywieniowych oraz wzrost masy ciała. Częściej sięgamy po niezdrowe, kaloryczne przekąski. Można jednak sprawić, by te przekąski były zdrowe, a do tego „podkręcały” metabolizm.


Polecani dietetycy

Surowe warzywa
To przekąska, którą mogą spożywać prawie wszyscy. Wyjątkiem są  osoby, które nie powinny ich spożywać np. ze względu na występujące po nich dolegliwości ze strony przewodu pokarmowego. Warzywa są  niskokaloryczne i zawierają sporo wody, dlatego jedząc je nawadniamy dodatkowo swój organizm .Obecny w warzywach błonnik pokarmowy pozwala poczuć sytość, dzięki czemu zmniejsza się chęć sięgania po inne, niezdrowe przekąski.
Owoce - Owoców nie powinno być w naszej diecie więcej niż warzyw. Dwie porcje (każda po ok. 150 g) to rozsądna ilość. Jeśli w ciągu dnia mamy ochotę na słodkie przekąski, lepszą alternatywą niż słodycze będą świeże owoce, np. jabłka - zawarte w nich witaminy pełnią ważną rolę w procesach metabolicznych, a błonnik pokarmowy usprawnia trawienie i ogranicza wchłanianie tłuszczu z pożywienia.

Orzechy i nasiona
Pomimo swoich  właściwości zdrowotnych są bardzo kaloryczne. Zawarty w nich tłuszcz powoduje, że są dosyć sycące. Idealna porcja to ok. 30 g na dzień. Orzechy i nasiona są źródłem magnezu, który redukuje stres. Jeśli wybierzemy orzechy włoskie, dostarczymy sobie sporą dawkę wielonienasyconych kwasów tłuszczowych - nie tylko chronią one serce, ale także zapewniają prawidłowe funkcjonowanie mózgu.

Nasiona roślin strączkowych
Strączki to nie tylko dania obiadowe. Na pewno warto o nich pomyśleć, kiedy mamy ochotę coś przegryźć. Dzięki zawartości błonnika pokarmowego są bardzo sycące i zmniejszają ochotę na węglowodanowe przekąski. Zastąpienie białka zwierzęcego białkiem roślinnym niesie za sobą wiele korzyści zdrowotnych, takich jak, obniżenie ciśnienia tętniczego oraz zmniejszenie stanów zapalnych.

Produkty mleczne
Wysokobiałkowe posiłki na długo zaspokajają głód i ułatwiają kontrolę apetytu. Produkty mleczne to także doskonałe źródło wapnia i witaminy D. Składniki te są ważne nie tylko dla zdrowia kości, ale także są niezbędne do budowy masy mięśniowej, której zawartość w organizmie ma bezpośredni wpływ na tempo metabolizmu.

Pamiętajmy jednak, że nawet najzdrowsze przekąski spożywane w zbyt dużych ilościach mogą wpłynąć niekorzystnie na naszą masę ciała. Najważniejsza w tym wszystkim jest regularność. To właśnie regularne spożywanie posiłków powstrzymuje napady głodu. Jej brak zwiększa prawdopodobieństwo częstszego sięgania po przekąski, szczególnie te niezdrowe.


Tradycyjnie za główne posiłki można przyjąć śniadanie, obiad oraz kolację. Z kolei dobry czas na przekąski to pora drugiego śniadania i podwieczorku. Pamiętajmy, że przekąski to również posiłek. Nie możemy spożywać ich kiedy i ile chcemy. Przekąska powinna być traktowana jako pożywienie, które zaspokaja mały głód pomiędzy głównymi posiłkami. Postarajmy się również znaleźć chwilę czasu, aby kilka razy w ciągu dnia wstać od komputera, zrobić kilka przysiadów porozciągać się. Aktywność to nie tylko godzinny trening, to każdy ruch jaki wykonujemy w ciągu dnia.



Autor:
Podziel się na Facebook`u

Podobne artykuły

Olej w diecie - rodzaje, stosowanie, zalety

Jednym z podstawowych elementów diety obok białka czy węglowodanów są tłuszcze. Spełniają bardzo wiele funkcji w organizmie człowieka, w tym są odpowiedzialne za pokłady energii w naszym ciele, budują komórki, utrzymują ciepło, wspierają przyswajanie cennych witamin. Nie wszyscy zdają sobie sprawę, jakie to ważne w codziennej diecie, by przyjmować zdrowe tłuszcze i oczywiście w odpowiedniej ilości. Zdrowe, czyli jakie?

Zalety jedzenia malin + przepisy

Sezon na maliny rozpoczęty! Oprócz znakomitych walorów smakowych owoce te zawierają także mnóstwo prozdrowotnych właściwości. W głównej mierze mowa tu o antyoksydantach reprezentowanych przez polifenole, witaminę A, C oraz karotenoidy. Te związki chronią nasz organizm przed wolnymi rodnikami, które w nadmiarze mu szkodzą.

Jak wytrwać w diecie i nie tylko. Kilka słów o motywacji

Każdy ma zawsze dużo różnych postanowień, można by rzec wszelakich. Dieta... od poniedziałku. Bieganie.. jutro. II śniadanie... wdrożę od przyszłego tygodnia. I tak należałoby mnożyć pomysły, które już dawno powinny być zrealizowane. Jak radzić sobie z automotywacją? Jak nie poddawać się przeciwnościom losu, podejmując walkę o lepszą/ego siebie? Jak wytrwać w procesie nazywanym powszechnie odchudzaniem a bardziej profesjonalnie utratą masy ciała? Spróbujemy dziś Wam podpowiedzieć w jaki prosty sposób możecie wpływać na siebie i dążyć do upragnionego celu.

Anna Huma - Nande