Jak nie przytyć w ferie? (część 2. )

Regularność posiłków to jednak nie wszystko. W czasie zimowego wypoczynku powinniśmy trzymać się także innych zasad, dzięki którym dbanie o linie w czasie ferii będzie znacznie prostsze :)

Urozmaicanie
Bardzo ważna zasada, której przestrzeganie gwarantuje zabezpieczenie naszemu organizmowi pełnej puli witamin i minerałów z różnych produktów spożywczych. Dość szybko możemy odczuć pewne braki ważnych składników i płynów zwłaszcza, gdy planujemy intensywne spędzanie czasu na świeżym, mroźnym powietrzu. Niedobory te mogą objawiać się nadmiernie wysuszoną skórą i śluzówkami, szybkim "łapaniem" infekcji czy po prostu przemęczeniem i sennością. I tutaj znowu najważniejsze jest planowanie. Zaplanowanie zdrowych, nieprzypadkowych głównych posiłków, np.: śniadanie w domu lub hotelu, szybki. lecz zdrowy obiad na stoku, np. ciepła zupa, urozmaicona kolacja w domu, sprawdzonym hotelu lub restauracji. Druga powtarzająca się kwestia to dobre zaopatrzenie się na wyjazd/na wyjście z domu w wygodne, ale też zdrowe i sycące przegryzki, aby nie sięgać z głodu po "byle co, byle gdzie" :)


Wiem, ile jem
W czasie ferii z reguły częściej korzystamy z restauracji. Regularne jedzenie poza domem bardzo często wiąże się z tym, że kaloryczność naszych dziennych posiłków wzrasta, lecz często niewspółmiernie do spalania energii wzmożonym ruchem, np. na stoku, lodowisku, na zakupach czy wycieczkach. Co zatem wybierać, żywiąc się restauracyjnie? Warto pamiętać o tym, aby korzystając z jedzenia w knajpie kilka razy dziennie, tylko raz w ciągu dnia wybierać pełen posiłek obiadowy. Drugi raz, np. na kolację niech to będzie lekka zupa, sałatka, a jeśli mięso lub ryba to pieczona/grillowana z porcją warzyw. Codzienne, skrupulatne korzystanie z najbardziej wysokokalorycznych regionalnych dań, np. przetworów mącznych takich jak: pierogi czy naleśniki; tłustych: past, panierowanych i smażonych w głębokim tłuszczu mięs, ryb i owoców morza, pizzy z wszelkimi dostępnymi dodatkami, będzie bardzo zgubne. Zaszalejmy tylko raz. Poza tym wybierajmy sprawdzone zestawy chudych, pieczonych lub grillowanych mięs i ryb z warzywami oraz bardziej dietetyczne odpowiedniki, np. makarony z dodatkiem sosów warzywnych, nieduża porcja pizzy z podstawowymi dodatkami, sałatki z regionalnymi dodatkami. Warto dopytywać obsługę o skład posiłków, aby dobrze wybrać oraz nie wahać się przed rezygnacją z części potrawy, gdy okazuje się zbyt duża, za tłusta. Takie wyrzeczenie może być szczególnie ważne wówczas, gdy nastawiamy się na deser po głównym daniu lub lampkę wina do posiłku.
Podziel się na Facebook`u

Podobne artykuły

Nowalijki

Nowalijki to młode warzywa, które wiosną ukazały się pierwszy raz. Czekamy na nie z niecierpliwością po długiej zimie, kiedy mamy ochotę zjeść już coś innego. Tylko czy są one zdrowe?

5 powodów, dla których warto jeść owies

Osoby, które regularnie sięgają po owies dbają o prawidłową pracę swojego przewodu pokarmowego. Owies jest bardzo ważnym źródłem błonnika pokarmowego w naszej diecie, a zwłaszcza jego rozpuszczalnej frakcji.

A po lecie ? Odchudzanie :)

Wakacje się skończyły, ale części z nas została po nich niezbyt miła pamiątka w postaci "wystającego brzuszka" i większej masy ciała. Czas zabrać się do pracy i pozbyć tego co zbędne. Warto pamiętać, że, aby dieta była skuteczna musi być odpowiednio DOPASOWANA do naszych parametrów, potrzeb oraz trybu życia. I koniecznie SMACZNA:), dlatego dobrze jest skorzystać z pomocy fachowca, czyli dietetyka. Oto moja propozycja:

Elżbieta Gmurczyk
Ciążowe mdłości i wymioty - jak je złagodzić?
Ciążowe mdłości i wymioty - jak je złagodzić?