Zdrowe przekąski na Mundial

Wierni Kibice Drużyny Narodowej w czasie tych Mistrzostw, zasiądą przed odbiornikami swoich telewizorów, aby dzielić emocje i dzielnie dopingować naszą Reprezentację! :)) Ale czym jest doping bez dobrych przekąsek? ;) 


Polecani dietetycy

Pierwsze skojarzenie - zimne piwo, aby ostudzić emocje, chipsy smażone w głębokim tłuszczu, prażynki lub orzeszki ziemne solone - co by chrupało pod zębem ;)) A czy ktoś pomyślał o tym, że kaloryczne przysmaki można zastąpić zdrowymi, równie pysznymi i chrupiącymi przegryzkami? :)
Oto nasze propozycje na Mundial 2018:)

Będzie chrupało...Talerz warzyw - świeżych lub upieczonych w piekarniku
Szybkim rozwiązaniem na kilka minut przed meczem jest ułożenie na talerzu kompozycji różnych świeżych i kolorowych warzyw, pokrojonych w słupki. Przykładowo można zestawić selera naciowego, marchewkę, zielonego ogórka, czerwoną paprykę, surowego buraka i pyszną kalarepę, a środek naszej kompozycji uzupełnić różyczkami surowego kalafiora i rzodkiewką. Mając nieco więcej czasu można samodzielnie przygotować hummus lub guacamole albo po prostu najprostszy sos na bazie jogurtu naturalnego, ząbka czosnku i łyżeczki majonezu :) Alternatywą jest patera warzyw pieczonych z przyprawami. Burak, marchewka, pietruszka, sezonowe szparagi czy frytki z batata także będą zaskakującym punktem zdrowej Strefy Kibica w Twoim domu ;)

Chipsy w zdrowszym wydaniu
Jeśli błędnie skalkulowałeś czas do najbliższego meczu, nic nie szkodzi, wystarczy szybka wizyta w osiedlowym sklepie, by wyposażyć swoją Strefę Kibica. Warto zastanowić się, czy lepszym wyborem, jeśli nie dla nas samych, to z pewnością dla naszej figury, nie będą chipsy warzywne lub owocowe zamiast tłustych ziemniaczanych z dodatkiem konserwantów i ulepszaczy smaku. Bardzo popularne są chipsy z marchewki, buraka, pietruszki z dodatkiem przypraw a dla koneserów smaku doskonałą propozycją są suszone liście jarmużu. Jest ryzyko, jest zabawa ;)

Orzechy i suszone owoce
Wszystko z umiarem, ale można! Orzechy włoskie, ziemne bez soli, nerkowce, migdały, czemu nie? :) Podobnie jak propozycja suszonych owoców - żurawina, rodzynki, morele, śliwka, daktyle. Komponuj własne smaki! :)

Świeżość i soczystość na talerzu! - Smak lata tuż tuż !!!
Melon, arbuz, truskawki, maliny, borówka amerykańska, świeży ananas - stwórz sekcję owocową i napełnij ją orzeźwieniem!

Przekąski ryżowo-jaglane
Chipsy ryżowe z burakiem, pieczywko jaglane, wafle ryżowe wytrawne, a także z czekoladą lub w polewie jogurtowej.

Batoniki w domowej odsłonie
Chcąc zapewnić zdrową ale słodką przekąskę można zaskoczyć naszych współtowarzyszy kibicowania i wygospodarować sektor domowych słodyczy. Naczelne miejsce w tej sekcji zajmą batoniki handmade, np. na bazie granoli z płatków owsianych, wiórków kokosowych, miodu i orzechów. Można dodać żurawinę, czy kawałki pieczonego jabłka i cynamon. Całość zapiec, aby stanowiła zwarty blok do krojenia naszych batoników.

Dla orzeźwienia dzban zimnej intensywnie cytrynowej lemoniady z lodem!! A może zielone smoothie z limonką, ogórkiem, kiwi i miętą? ;)

Polska Gola!!! Odliczanie czas zacząć !! :)))

Stwórz swoją zdrową Strefę Kibica i zaskocz wszystkich! ;))
Autor:
Podziel się na Facebook`u

Podobne artykuły

Co to jest ten błonnik? :)

Błonnik... mówi się, że odgrywa ważną rolę w procesach zachodzących w naszym organizmie, ale mało kto informuje nas, co dokładnie błonnikiem się nazywa i gdzie go możemy znaleźć, aby faktycznie mógł wspomagać wszystkie wewnętrzne funkcje w naszym ciele. Dziś przybliżymy ten temat, ponieważ z błonnikiem warto się zaprzyjaźniać a wszystko to w trosce o nasze zdrowie :)

Co kryje w sobie pomidor?

Sięgając do czasów ławki szkolnej, a nawet jeszcze wcześniej, na myśl przychodzi mi gra w pomidora ;) Nie można było dowiedzieć się niczego od współgraczy, bo na każde zadane pytanie słyszeliśmy jedynie odpowiedź pomidor :) Ale do czasu ;) Podstęp, taktyka i można było skusić przeciwnika ;) A czym może skusić nas prawdziwy pomidor? :)

Jak nie przytyć w wakacje?

Wakacje to czas odpoczynku i popełniania drobnych grzeszków żywienionych. Jednak w okresie letnim powinniśmy stosować się do tych samych zasad diety, co przez cały rok. Zarówno jeśli chcemy zrzucić zbędne kilogramy, jak i po prostu jeść zdrowo i racjonalnie na co dzień. Jak radzić sobie z potencjalnymi utrudnieniami w czasie wakacji? 

Jolanta Czepułkowska