Zdrowe przekąski na Mundial

Wierni Kibice Drużyny Narodowej w czasie tych Mistrzostw, zasiądą przed odbiornikami swoich telewizorów, aby dzielić emocje i dzielnie dopingować naszą Reprezentację! :)) Ale czym jest doping bez dobrych przekąsek? ;) 


Polecani dietetycy

Pierwsze skojarzenie - zimne piwo, aby ostudzić emocje, chipsy smażone w głębokim tłuszczu, prażynki lub orzeszki ziemne solone - co by chrupało pod zębem ;)) A czy ktoś pomyślał o tym, że kaloryczne przysmaki można zastąpić zdrowymi, równie pysznymi i chrupiącymi przegryzkami? :)
Oto nasze propozycje na Mundial 2018:)

Będzie chrupało...Talerz warzyw - świeżych lub upieczonych w piekarniku
Szybkim rozwiązaniem na kilka minut przed meczem jest ułożenie na talerzu kompozycji różnych świeżych i kolorowych warzyw, pokrojonych w słupki. Przykładowo można zestawić selera naciowego, marchewkę, zielonego ogórka, czerwoną paprykę, surowego buraka i pyszną kalarepę, a środek naszej kompozycji uzupełnić różyczkami surowego kalafiora i rzodkiewką. Mając nieco więcej czasu można samodzielnie przygotować hummus lub guacamole albo po prostu najprostszy sos na bazie jogurtu naturalnego, ząbka czosnku i łyżeczki majonezu :) Alternatywą jest patera warzyw pieczonych z przyprawami. Burak, marchewka, pietruszka, sezonowe szparagi czy frytki z batata także będą zaskakującym punktem zdrowej Strefy Kibica w Twoim domu ;)

Chipsy w zdrowszym wydaniu
Jeśli błędnie skalkulowałeś czas do najbliższego meczu, nic nie szkodzi, wystarczy szybka wizyta w osiedlowym sklepie, by wyposażyć swoją Strefę Kibica. Warto zastanowić się, czy lepszym wyborem, jeśli nie dla nas samych, to z pewnością dla naszej figury, nie będą chipsy warzywne lub owocowe zamiast tłustych ziemniaczanych z dodatkiem konserwantów i ulepszaczy smaku. Bardzo popularne są chipsy z marchewki, buraka, pietruszki z dodatkiem przypraw a dla koneserów smaku doskonałą propozycją są suszone liście jarmużu. Jest ryzyko, jest zabawa ;)

Orzechy i suszone owoce
Wszystko z umiarem, ale można! Orzechy włoskie, ziemne bez soli, nerkowce, migdały, czemu nie? :) Podobnie jak propozycja suszonych owoców - żurawina, rodzynki, morele, śliwka, daktyle. Komponuj własne smaki! :)

Świeżość i soczystość na talerzu! - Smak lata tuż tuż !!!
Melon, arbuz, truskawki, maliny, borówka amerykańska, świeży ananas - stwórz sekcję owocową i napełnij ją orzeźwieniem!

Przekąski ryżowo-jaglane
Chipsy ryżowe z burakiem, pieczywko jaglane, wafle ryżowe wytrawne, a także z czekoladą lub w polewie jogurtowej.

Batoniki w domowej odsłonie
Chcąc zapewnić zdrową ale słodką przekąskę można zaskoczyć naszych współtowarzyszy kibicowania i wygospodarować sektor domowych słodyczy. Naczelne miejsce w tej sekcji zajmą batoniki handmade, np. na bazie granoli z płatków owsianych, wiórków kokosowych, miodu i orzechów. Można dodać żurawinę, czy kawałki pieczonego jabłka i cynamon. Całość zapiec, aby stanowiła zwarty blok do krojenia naszych batoników.

Dla orzeźwienia dzban zimnej intensywnie cytrynowej lemoniady z lodem!! A może zielone smoothie z limonką, ogórkiem, kiwi i miętą? ;)

Polska Gola!!! Odliczanie czas zacząć !! :)))

Stwórz swoją zdrową Strefę Kibica i zaskocz wszystkich! ;))
Autor:
Podziel się na Facebook`u

Podobne artykuły

Co skrywa w sobie bułka? :)

Bułka, bułeczka.. ciepła, chrupiąca, wypieczona, posmarowaia cienką warstwą śmietankowego masła... Czyż to nie doskonały wstęp do smacznego śniadania? :)
Ale i okazja nie byle jaka, bo u nas święto goni święto ;)  Jak się okazuje 1 czerwca to nie tylko Dzień Dziecka ale i .. Święto Bułki ;)
Przy tej okazji kilka słów o bułeczkach w diecie;)

Projekt dieta - czym kierować się przy wyborze dietetyka?

Podjęcie decyzji o wejściu w projekt dieta jest dla nas jeszcze często ogromnym wyzwaniem, stresem i obawą związaną z tym, że nie podołamy, nie będzie efektu, a jo-jo zaskoczy nas szybciej, niż ktokolwiek i kiedykolwiek brał to pod uwagę. Należy zacząć od samego początku - dieta to nic wstydliwego. To jedynie klucz do dobrego zdrowia, samopoczucia i szczupłej sylwetki.

Dieta a wakacje all inclusive

Osoby dbające o szczupłą sylwetkę często obawiają się wyjazdów o charakterze all-inclusive, upatrując w nich zaprzepaszczenia wielomiesięcznych starań o niższą masę ciała. Czy słusznie?

Małgorzata Łyżniak