Sezon na leszcza czyli dlaczego warto jeść ryby?

Rozpoczęły się wakacje, pogoda do tej pory zapewniała nam najbardziej upalne lato od lat. A jak upały, to wszyscy gromadnie podążają nad polskie morze aby nabrać nieco brązowej opalenizny, wykąpać się w Bałtyku, pospacerować po plaży ale i ... zjeść rybę:)


Polecani dietetycy

Jak wiadomo znalezienie świeżej ryby nad morzem graniczy z cudem a już szczególnie takiej, która nie jest filetem i nie będzie podana jako "wyłów z głębokiego tłuszczu" z patelni lub z frytownicy. Czas wakacji powinien sprzyjać zajadaniu się zdrowymi morskimi rybami ale pamiętajmy, żeby wybierać te, które zostały poddane właściwej obróbce termicznej, aby nie utraciły cennych właściwości odżywczych, aby były świeże, nie mrożone i nie filety, które możemy zjeść o każdej porze roku w domowym zaciszu, tylko aromatyczne, najlepiej z porannego połowu ( choć wiemy, że to bardzo trudne) dorodne okazy.

Nie nabierajmy się na pięknie wyglądające wędzone ryby, które tak na prawdę nie są wędzone a bejcowane i wcale nie przygotowywane przez lokalnych rybaków a przyjeżdżają na nadmorskie stragany... po prostu z hurtowni.

A jak już skusimy się  na wartościową rybę, to należy przypomnieć sobie, dlaczego trzeba je spożywać i wprowadzić do diety naszej i naszych bliskich. Dzisiaj przypomnimy Wam po krótce, jakie właściwości dobroczynne dla naszego organizmu mają ryby i z jakiego powodu powinny coraz częściej trafiać na nasze talerze:)

Dlaczego warto jeść ryby?
* zawierają cenne kwasy tłuszczowe omega-3, które poprawiają pamięć i koncentrację, wzmacniają układ odpornościowy, krwionośny, chronią przed procesami miażdżycowymi w organizmie, działają przeciwzapalnie, przeciwalergicznie i antydepresyjnie;
* zawierają witaminy A,D,E oraz te z grupy B;
* zawierają takie składniki mineralne jak wapń, fosfor, potas, magnez;
* stanowią dobre źródło białka;
* zawierają jod, który przyczynia się do prawidłowego funkcjonowania
tarczycy;
* zmniejszają ryzyko powstania chorób nowotworowych;
* są niskokaloryczne więc i pożądane w diecie a odpowiednio przyrządzone
są lekkostrawne i nie obciążają naszego układu pokarmowego.

Autor:
Podziel się na Facebook`u

Podobne artykuły

Jak zachować lato w lodówce? - o mrożeniu słów kilka

Warzywa, owoce, ich smak i zapach ? jednym słowem lato :). Za kilka miesięcy zatęsknimy za tym wszystkim. Co wtedy?

Jarmuż pod lupą

Jarmuż to jedno z najzdrowszych warzyw na gospodarskim straganie, po które można sięgnąć aby zapewnić sobie witaminy, witalność i energię. Kiedyś te kędzierzawe liście były zdecydowanie bardziej popularne, dziś nie tak często trafiają na pierwsze strony naszych jadłospisów. Dlaczego ? Smak, zapach ? Czas odkryć, co jarmuż ma nam do zaoferowania.

Czym są nowalijki?

Czas nowalijek rozpoczyna się już od marca i trwa do początku czerwca. Jednak czy takie warzywa są pełnowartościowe? Czy są równie bogate w witaminy i składniki odżywcze co warzywa dostępne w późniejszym okresie?

Anna Huma - Nande
Jak nie przytyć w domowej kwarantannie?
Jak nie przytyć w domowej kwarantannie?