Czy da się przyrządzić grilla w wersji fit?

Uwaga ! Alarm! :) Tym razem nie taki groźny, ale czas stwierdzić... niestety jesteśmy już na półmetku wakacji! :) Czas szybko leci, ale my się nie martwimy, a dlaczego? Bo efektywnie wykorzystujemy lato i podpowiadamy Wam, jak z niego przyjemnie korzystać :) I właśnie dziś nadchodzi ten moment, w którym należy sobie przypomnieć, że lato czyli czas wakacji, cudownych ciepłych wieczorów, miłego towarzystwa nie kojarzy się z niczym innym jak... grillem i garden party:) Dlatego w skrócie zachęcamy i wracamy pamięcią do zasad zdrowego grillowania i udanego, choć zdecydowanie fit - przyjęcia, jakim jest garden party :)


Polecani dietetycy

Jak przygotować przyjęcie w ogrodzie połączone z opcją grillową, aby było zdrowo?

1. Na grillu niekoniecznie muszą smażyć się tłuste kiełbasy i kaszanki ;)

W ramach bardziej dietetycznej wersji polecamy wcześniej zamarynowane mięsa drobiowe np. w świeżych ziołach, oliwie z oliwek, miodzie, który nada naszej potrawie delikatności i kruchości.


2. Alternatywą dla mięsa drobiowego jest oczywiście zdrowa i bogata w omega-3 pyszna ryba. Aby była smakowita niewiele trzeba - podobnie, jak w przypadku mięsa wystarczą świeże zioła i cytryna.


3. Dania z grilla lubią towarzystwo, więc polecamy warzywny wachlarz grillowych dodatków. Które z warzyw będą smakować wyjątkowo i pasować do dania głównego ? Właściwie każde, które lubimy :) Doskonałe są pieczone na grillu bakłażany, papryki, cukinie, pieczarki czy też ziemniak. Nie zapominajmy o świeżych ziołach - to zawsze dodaje smaku i wzbogaca go.


4. A jak nie grillowane to oczywiście świeże warzywa również świetnie spełnią swoją rolę :) W postaci czy talerza rozmaitości czyli pokrojonych różnych gatunków warzyw, aby było w czym wybierać - ważny jest kształt i kolor, bo to zawsze zachęca do próbowania  i jakby nie patrzeć jest to zdrowa przekąska, lub w postaci świeżych sałat przepełnionych sezonowymi warzywami, ziołami i ziarnami.


5. Sos - tak czy nie ? Tak pod warunkiem, że nie będzie tonął w hektolitrach majonezu, a zostanie przygotowany, np. na bazie jogurtu naturalnego, oliwy z oliwek.


6. W ramach deseru - ostatnia pozycja z rusztu - owoce :) Banany, brzoskwinie, ananas..a czemu nie arbuz ? :) A może lody sorbetowe samodzielnie przygotowane, które z pewnością zaskoczą biesiadników ? :)


7. A jak już bardzo odkryjecie w sobie potrzebę upieczenia grzanki - to wybierzcie  proszę pieczywo pełnoziarniste ;)


8. Jednak przecież całego wieczoru nie przesiedzimy przy rozpalonym grillu. Dlatego, skoro organizujemy przyjęcie w ogrodzie, warto zadbać o kameralne, zaciszne punkty, w których można przysiąść w wygodnym fotelu, okryć się kocem i rozkoszować kieliszkiem białego wina. Tak, tak, kieliszkiem białego wina. Zdecydowanie to rozsądniejszy wybór niż kufel piwa.


9. A które z przekąsek będą zdrowym rozwiązaniem na letnie przyjęcie?
Podajmy np. frytki z batatów, domowe sushi, chipsy warzywne, które można także przygotować w domowym piekarniku, małe porcje koktajli lub smoothie na bazie warzyw lub owoców, które będą doskonałym akcentem orzeźwiającym :) A może orzechy, guacamole do świeżych warzyw lub hummus?


10. Woda - niekoniecznie saute. Melisa, bazylia, maliny, czy plaster cytryny lub pomarańczy urozmaici zwykły dzbanek z wodą, ozdobi a jednocześnie zmieni nieco smak.


Jak widzicie możliwości jest mnóstwo, nie jesteśmy w stanie tu wypisać wszystkich naszych pomysłów.Podzielcie się swoimi propozycjami na zdrowe grilowe - fit garden party :)

Lato powoli ucieka ;) Łapmy chwile słońca, wakacji i miło spędzajmy czas może właśnie na grillowych przyjęciach w naszych ogrodach w stylu fit?


Autor:
Podziel się na Facebook`u

Podobne artykuły

Poznaj swojego dietetyka - wywiad z Małgorzatą Łyżniak

Dziś proponujemy niecodzienny post pod hasłem " Poznaj swojego dietetyka" :) Warto wiedzieć "z kim ma się do czynienia" podczas tak wyboistej drogi, jaką jest dieta, dlatego dziś przybliżamy postać wyjątkową ;) Wyjątkowo uśmiechnięta, wyjątkowo energiczna, wyjątkowo ... szczupła ;))) Małgorzata Łyżniak - poznajcie najlepszego dietetyka w mieście, założycielkę, managerkę i właścicielkę Gabinetów Dietetycznych "Przyjemność Jedzenia";)
Spotykamy się w zaciszu domowym, aby zadać kilka pytań, które pozwolą Wam lepiej poznać Gosię, tym razem od strony prywatnej ;) Zaczynamy pytać ! :)

Dlaczego jemy, skoro wcale nie jesteśmy głodni?

Oto kilka powodów, dla których jemy tak naprawdę nie chcąc jeść. Po pierwsze, i bardzo częste nie odczuwamy prawdziwego głodu. Ten fałszywy głód może wiązać się ze stresem, zmęczeniem i negatywnymi emocjami. W tym stanie nie chcemy jeść “zwykłego” jedzenia, ale tłuste, smażone, chrupiące, słodkie, niezdrowe. Ochoczo sięgniemy po jakiś fast-food lub słodycze a rozsądny obiad zostawimy na później.

Dlaczego mamy problem ze zmianą nawyków żywieniowych?

W ostatnich latach zdrowy styl życia jest preferowany społecznie. Przekazy zdrowotne w mediach upowszechniają wiedzę i pozytywne postawy w stosunku do zdrowia. Racjonalne odżywianie jest podstawową kategorią zachowań zdrowotnych, ale pomimo akceptowania jego znaczenia, ciężko jest podjąć działania w tym kierunku, czyli „z jednej strony chcę czegoś, ale z drugiej strony nic w tym kierunku nie robię a w sumie to może samo się zrobi”.

Jolanta Czepułkowska
Przyjemność Jedzenia świętuje Dzień Kobiet
Przyjemność Jedzenia świętuje Dzień Kobiet