Co jeść na śniadanie, gdy od rana mamy mało czasu? :)

Posiłki muszą być spożywane regularnie, począwszy od zdrowego, pełnowartościowego śniadania, aby zapewnić organizmowi materiał do pracy na cały dzień, nie powodując zbędnego odkładania tkanki tłuszczowej w naszym ciele. Jak powinno wyglądać śniadanie i co zrobić, kiedy rano nie mamy wystarczająco dużo czasu na przygotowanie zdrowego posiłku?



Polecani dietetycy

Na śniadanie warto dostarczyć organizmowi porcję pełnowartościowego białka, błonnika w postaci produktu zbożowego, porcję witamin i minerałów, jaką odnajdziemy w warzywach czy owocach. Możliwości skomponowania posiłku jest bardzo wiele i można je dostosować do czasu, jaki możemy rano przeznaczyć na kuchenne rewolucje śniadaniowe :)

Jeśli czasu mamy mało, można rozpocząć dzień od kanapki z ciemnego pieczywa z ziarnem oraz z plastrem chudej wędliny drobiowej, liściem sałaty i porcją warzyw, np. rzodkiewki, pomidora czy ogórka. Alternatywą w ramach szybkich rozwiązań porannych może być serek wiejski z łyżeczką miodu i dodatkowo warzywem, czy jogurt naturalny z musli lub też świeżymi owocami. Można przygotować koktajl na bazie jogurtu naturalnego z owocami i zdrowymi ziarnami lub postawić na porcję warzyw z rana i przygotować witaminowy koktajl poranny z zielonych czy czerwonych warzyw.

Dla osób, które mogą poświęcić więcej niż 5 minut  na skomponowanie śniadania, proponujemy przygotowanie twarożku z 2-3 plastrów białego sera, z rzodkiewką, świeżym ogórkiem, szczypiorkiem i jogurtem naturalnym. Doskonałym śniadaniowym posiłkiem są wszelkiego rodzaju owsianki, jaglanki a także bardzo modne w ostatnim czasie gryczanki z dodatkiem świeżych owoców i ziaren. Można przygotować także jajecznicę z sezonowymi warzywami, np. szparagami, czy bardziej tradycyjną z pomidorami i szczypiorkiem lub też usmażyć na łyżce oliwy z oliwek omlet, dodając ulubione warzywa czy plaster chudej drobiowej wędliny.
Klasyka to jajko ugotowane na twardo czy na miękko z porcją warzyw i kromką ciemnego pieczywa.
 
W śniadaniach nie zapominajmy o  płynach - szklanka wody czy filiżanka słabej herbaty będzie dobrym uzupełnieniem poranka.
 
Będzie smacznie, pysznie a przede wszystkim zdrowo! Należy pamiętać jedynie o tym, że śniadanie, jak i każdy inny posiłek musi być odpowiednio zbilansowany, co pozwoli cieszyć się zdrowiem i szczupłą sylwetką na długi czas!:)
Smacznych poranków :)
Autor:
Podziel się na Facebook`u

Podobne artykuły

Święta, święta i po Świętach czyli jak wrócić do zdrowych przyzwyczajeń?

Święta, święta i po świętach. Czy to dobry czas na pomiar naszej masy ciała na wadze tuż po zakończeniu świąt? Może dajmy sobie jeszcze chwilę, aby wrócić na właściwe tory. To dość drastyczne, aby z dnia na dzień, przejść na radykalną dietę, kiedy w lodówce stoją w rządku poukładane słoiki i pojemniki z jedzeniem ze świąt, jakie dostaliśmy do przejedzenia przez bliskich. Święta za nami, Sylwester przed nami, dużo pokus, ale my stoimy na straży zdrowego rozsądku i powoli przywołujemy Was Drodzy do porządku!

Nasi Dietetycy na Uniwersytecie Warszawskim

Forum "Zdrowa żywność, zdrowe życie" z udziałem naszych dietetyków.

Jak dzięki diecie wzmocnić odporność?

Powoli wkraczamy w okres jesienno-zimowy, kiedy to jesteśmy narażeni na różne infekcje i przeziębienia. Będziemy zmagać się z obniżoną odpornością i gorszym samopoczuciem. A gdyby tak wzmocnić się na ten czas za pomocą diety?

Małgorzata Łyżniak
Nasi Dietetycy na Uniwersytecie Warszawskim
Nasi Dietetycy na Uniwersytecie Warszawskim