Co jeść na śniadanie, gdy od rana mamy mało czasu? :)

Posiłki muszą być spożywane regularnie, począwszy od zdrowego, pełnowartościowego śniadania, aby zapewnić organizmowi materiał do pracy na cały dzień, nie powodując zbędnego odkładania tkanki tłuszczowej w naszym ciele. Jak powinno wyglądać śniadanie i co zrobić, kiedy rano nie mamy wystarczająco dużo czasu na przygotowanie zdrowego posiłku?



Polecani dietetycy

Na śniadanie warto dostarczyć organizmowi porcję pełnowartościowego białka, błonnika w postaci produktu zbożowego, porcję witamin i minerałów, jaką odnajdziemy w warzywach czy owocach. Możliwości skomponowania posiłku jest bardzo wiele i można je dostosować do czasu, jaki możemy rano przeznaczyć na kuchenne rewolucje śniadaniowe :)

Jeśli czasu mamy mało, można rozpocząć dzień od kanapki z ciemnego pieczywa z ziarnem oraz z plastrem chudej wędliny drobiowej, liściem sałaty i porcją warzyw, np. rzodkiewki, pomidora czy ogórka. Alternatywą w ramach szybkich rozwiązań porannych może być serek wiejski z łyżeczką miodu i dodatkowo warzywem, czy jogurt naturalny z musli lub też świeżymi owocami. Można przygotować koktajl na bazie jogurtu naturalnego z owocami i zdrowymi ziarnami lub postawić na porcję warzyw z rana i przygotować witaminowy koktajl poranny z zielonych czy czerwonych warzyw.

Dla osób, które mogą poświęcić więcej niż 5 minut  na skomponowanie śniadania, proponujemy przygotowanie twarożku z 2-3 plastrów białego sera, z rzodkiewką, świeżym ogórkiem, szczypiorkiem i jogurtem naturalnym. Doskonałym śniadaniowym posiłkiem są wszelkiego rodzaju owsianki, jaglanki a także bardzo modne w ostatnim czasie gryczanki z dodatkiem świeżych owoców i ziaren. Można przygotować także jajecznicę z sezonowymi warzywami, np. szparagami, czy bardziej tradycyjną z pomidorami i szczypiorkiem lub też usmażyć na łyżce oliwy z oliwek omlet, dodając ulubione warzywa czy plaster chudej drobiowej wędliny.
Klasyka to jajko ugotowane na twardo czy na miękko z porcją warzyw i kromką ciemnego pieczywa.
 
W śniadaniach nie zapominajmy o  płynach - szklanka wody czy filiżanka słabej herbaty będzie dobrym uzupełnieniem poranka.
 
Będzie smacznie, pysznie a przede wszystkim zdrowo! Należy pamiętać jedynie o tym, że śniadanie, jak i każdy inny posiłek musi być odpowiednio zbilansowany, co pozwoli cieszyć się zdrowiem i szczupłą sylwetką na długi czas!:)
Smacznych poranków :)
Autor:
Podziel się na Facebook`u

Podobne artykuły

Co skrywa w sobie bułka? :)

Bułka, bułeczka.. ciepła, chrupiąca, wypieczona, posmarowaia cienką warstwą śmietankowego masła... Czyż to nie doskonały wstęp do smacznego śniadania? :)
Ale i okazja nie byle jaka, bo u nas święto goni święto ;)  Jak się okazuje 1 czerwca to nie tylko Dzień Dziecka ale i .. Święto Bułki ;)
Przy tej okazji kilka słów o bułeczkach w diecie;)

Cellulit - jak sobie z nim radzić dzięki diecie

To zmora wszystkich  szczupłych i tych bardziej puszystych, niskich i wysokich - cechy fizjonomii nie mają tu znaczenia. Jedno jest pewne - skórka pomarańczowa, bo tak popularnie nazywany jest cellulit, często jest  powodem niezadowolenia z uwagi na chociażby walory estetyczne naszego ciała. Pocieszenie jednak niewątpliwie jest w postaci metod zapobiegania takim właśnie niedoskonałościom.

Stewia - "Słodkie zioło Paragwaju"

Powszechnie wiadomo, że wysokie spożycie cukru wiąże się z powstawaniem wielu problemów zdrowotnych. Pomimo tej wiedzy, wiele osób nie wyobraża sobie dnia bez odrobiny słodkości. Dlatego też, wciąż poszukuje się substancji, które mogłyby stanowić zdrową alternatywę dla cukru. Jedną z nich jest stewia - roślina z rodziny Asteraceae pochodząca z Ameryki Południowej, a dokładniej z Paragwaju i Brazylii, gdzie uprawiana jest od ponad 1000 lat. Aktualnie popularność zyskała już na całym świecie, również w Polsce jest coraz częściej stosowana.

Małgorzata Łyżniak
Przyjemność Jedzenia świętuje Dzień Kobiet
Przyjemność Jedzenia świętuje Dzień Kobiet