1 lipca Międzynarodowy Dzień Owoców

Owoce charakteryzują się bogactwem witamin, składników mineralnych, błonnika pokarmowego i związków o działaniu antyoksydacyjnym.




Polecani dietetycy

Dlatego też, systematyczne spożywanie owoców zmniejsza ryzyko rozwoju wielu chorób przewlekłych między innymi schorzeń sercowo-naczyniowych czy nowotworów.

Korzystnie wpływają również na kondycję włosów, skóry i paznokci. Doceniając ich zbawienny wpływ na zdrowie i urodę 1 lipca świętujemy Międzynarodowy Dzień Owoców. To dobra okazja do poeksperymentowania z nimi w kuchni i przygotowania pełnowartościowych posiłków z ich udziałem. Najczęściej owoce spożywa się w postaci przekąsek, owsianek, koktajli, czy deserów. Świetnie sprawdzą się także w towarzystwie warzyw na przykład w sałatce. Warto również spróbować potrawy mięsnej z owocowym akcentem.

Niestety nie należy jeść owoców bez limitu ze względu na wysoką zawartość cukrów prostych. Szczególnie osoby z nieprawidłową tolerancją glukozy, cukrzycą czy insulinoopornością powinny ograniczyć ich spożycie do 1-2 porcji dziennie.

A to propozycja na letnią sałatkę z owocami:

Sałatka z arbuzem, serem Feta i oliwkami [1 porcja]  - 1 duży plaster arbuza, 1-2 garści rukoli, 1 plaster sera Feta, 5-6 czarnych oliwek, pół małej czerwonej cebuli, 1 łyżeczka pestek słonecznika, 1 łyżka oliwy z oliwek, 1 łyżka octu balsamicznego, 1 łyżeczka miodu, 1 łyżeczka musztardy, pieprz, mięta. Arbuza i ser pokroić w kosteczkę. Oliwki i cebulę pokroić w plasterki. Pestki słonecznika uprażyć na suchej patelni. Oliwę, ocet balsamiczny, musztardę i miód połączyć ze sobą i wymieszać. Do arbuza dodać rukolę, ser Feta, cebulę, oliwki i pestki słonecznika. Całość wymieszać. Posypać miętą, polać sosem z oliwy, octu balsamicznego, musztardy i miodu. Jeszcze raz wymieszać. Doprawić do smaku pieprzem.

Smacznego :)
Autor:
Dyplomowany dietetyk kliniczny, psychodietetyk
Podziel się na Facebook`u

Podobne artykuły

Powrót do szkoły, czyli co jeść, żeby zwiększyć koncentrację ?

Wszystko co dobre szybko się kończy i ten, kto akurat wymyślił tę sentencję, zdecydowanie miał rację:) Nadszedł czas powrotu naszych dzieci do szkolnych ław. Jak pomóc tym młodszym, jak i starszym powrócić do efektywnej pracy na lekcjach? Jak zmotywować organizm do bardziej wydajnej i produktywnej aktywności?

Powrót do szkoły, czyli co jeść, żeby zwiększyć koncentrację ?

Wszystko co dobre szybko się kończy i ten, kto akurat wymyślił tę sentencję, zdecydowanie miał rację:) Nadszedł czas powrotu naszych dzieci do szkolnych ław. Jak pomóc tym młodszym, jak i starszym powrócić do efektywnej pracy na lekcjach? Jak zmotywować organizm do bardziej wydajnej i produktywnej aktywności?

Musztarda - niedoceniony dodatek do diety?

Musztarda jest produktem wytwarzanym na bazie gorczycy i octu lub moszczu winnego, często z dodatkiem innych przypraw na przykład kurkumy. W Polskiej kuchni zazwyczaj wykorzystywana do nadawania bardziej wyrazistego smaku potrawom mięsnym, sałatkom czy po prostu kanapkom.

Anna Kowalczyk - Soszyńska
Jakie płatki wybierać?
Jakie płatki wybierać?