Jak nie przytyć w domowej kwarantannie?

Nieoczekiwanie nadeszły ciężkie czasy zagrożenia epidemicznego. Nikt raczej nie przewidywał, że w 2020 roku świat opanuje wirus, który spowoduje ogromne skutki gospodarcze jak i zdrowotne - setki tysięcy zakażonych i wysoki bilans przypadków śmiertelnych w Azji i Europie.W trosce o zdrowie nas Wszystkich jesteśmy zobligowani do ciągłego przebywania w naszych domach i mieszkaniach. Pracujemy zdalnie, wychodzimy na zewnątrz jedynie po najpotrzebniejsze artykuły żywnościowe i środki pierwszej potrzeby czy też na krótki spacer w pobliżu naszych domostw ale bez kontaktu z innymi, co by zachować wszelkie możliwe środki ostrożności.


Polecani dietetycy

Siedząc "od świtu do nocy"  na własnym kwadracie niewątpliwie o wiele szybciej można się zapomnieć a tym samym dość znacząco przybrać na wadze, przed czym stanowczo przestrzegamy :)Nawet w tak trudnych czasach nie można zapominać o tym, co wcześniej zostało już wypracowane.

1. Zakupy
Robiąc zakupy spożywcze nie zapominajcie o swoich planach dietetycznych. Można się tak zmobilizować aby bez konieczności codziennego wychodzenia z domu po zakupy, zgromadzić odpowiednie produkty do przygotowywania
zdrowych posiłków. To co ważne to fakt, iż zdrowe odżywianie wpływa na zwiększenie odporności organizmu.

2. Warzywa i owoce

Zaopatrzcie się w to co najzdrowsze i ma najwięcej witamin czyli warzywa i owoce. W okresie pandemii ale nie tylko, bo i w czasach przesilenia zimowo-wiosennego, zmiennej pogody, ważne jest to aby dbać o odporność organizmu. A co będzie bardziej naturalne i zdrowe niż warzywa i owoce?

3. Sen
Jest bardzo ważnym elementem do prawidłowego funkcjonowania w ciągu dnia. Im bardziej się wysypiamy, tym wydajniej pracujemy ale także zwiększamy odporność. To kolejny czynnik, który pomoże nam chronić się m.in. przed infekcjami, wirusami i bakteriami. Obecnie większość z nas pracuje zdalnie, nie musimy dojeżdżać do pracy, więc ten czas poświęćmy
na "dodatkowe pół godziny drzemki".

4. Śniadanie
Nie zapominaj o najważniejszym posiłku w ciągu dnia. Mając więcej czasu o poranku przygotuj zdrowe śniadanie dla siebie i najbliższych aby zapewnić energię na cały dzień.

5. Regularność posiłków
Nie pomijaj żadnego posiłku czy przekąski. Jedz regularnie co 3 godziny planując zarówno główne posiłki jak i te mniejsze przegryzki.

6. Pij wodę
Nawadnianie organizmu jest bardzo ważne. Pij wodę - może być z dodatkiem mięty czy cytryny, kranówka lub butelkowana -  minimum 2 litry dziennie.

7. Ćwiczenia i domowy fitness
Siedząc w czterech ścianach  niestety nie można udać się na zajęcia fitness, ponieważ się one nie odbywają, pobiegać czy zrobić trening na zewnątrz - też nie bardzo ale zawsze można się zdecydować na aktywność fizyczną chociażby we własnym salonie. W obecnym trybie kanapowym warto pomyśleć chociaż o 30 minutach  a może nawet 60 minutach ćwiczeń, czyniąc z tego aktywny czas dla całej rodziny.

8. Złota zasada - nie pojadaj a szafki z grzesznymi przegryzkami miej pod kluczem ;)
A klucz ukryj głęboko, aby nie kusiło :) Zawsze w zaciszu domowym kryją się jakieś grzeszki na czarną godzinę :) Siedząc w domu cały dzień bardziej możesz być skłonna do podjadania tego co niekoniecznie zdrowe a przy tym dość kaloryczne. Oczywista oczywistość - najlepiej w domu takich rzeczy nie posiadać .. ale czy to możliwe ? ;)  Tak więc jeśli same się przed sobą przyznamy, że są takie skrytki - to  sięgamy tam okazjonalnie, w ramach posiłku a nie podgryzamy niczego pomiędzy.
Waga potem prawdę powie:)

Życzymy Wam dużo zdrowia, wytrwałości, dbajcie o siebie - do zobaczenia niebawem w naszych gabinetach ;)
Autor:
Podziel się na Facebook`u

Podobne artykuły

5 ciekawostek o nasionach chia

Kilka tygodni temu o nasionach chia zrobiło się naprawdę głośno. Media obiegła informacja, że są one niebezpiecznie dla zdrowia. Wyjaśniamy! :)

Warzywa trochę zapomniane czyli smakołyki z poprzedniej epoki

Kapusty, ziemniaki, buraki, kalafiory.. to przecież standardowe warzywa, które codziennie trafiają do naszej kuchni i przygotowujemy z nich pyszne potrawy na rodzinny stół czy też po prostu posiłki do pracy lub do szkoły. A które z warzyw były wykorzystywane kilkadziesiąt lat temu a obecnie pomimo wartości odżywczych nie są tak doceniane przez współczesnych twórców sztuki kulinarnej ? Zajrzyjmy na karty historii aby sprawdzić, które z  warzyw warto na nowo odkryć i wprowadzić do jadłospisu aby nieco zaskoczyć bliskich ale i wzbogacić  w witaminy i mikroelementy nasze menu.

Jak wyliczyć zapotrzebowanie na energię?

Podstawowa przemiana materii (BEE/PPM/BMR), jest to ilość energii potrzebnej do utrzymania podstawowych funkcji fizjologicznych organizmu (np. oddychania, pracy serca i krążenia), wówczas, gdy organizm znajduje sie w stanie spoczynku, w ściśle określonych warunkach: po co najmniej 8 godzinach snu, po 12-14 godzinach nieprzyjmowania pożywienia, po przebudzeniu, leżąc na wznak, w warunkach zupełnego spokoju fizycznego i psychicznego oraz komfortu cieplnego.

Jolanta Czepułkowska
Poznaj swojego dietetyka - Anna Huma-Nande
Poznaj swojego dietetyka - Anna Huma-Nande