22 marzec - Światowy Dzień Wody

Jest to święto ustanowione przez Zgromadzenie Ogólne ONZ rezolucją z 22 grudnia 1992, które jest odchodzone co roku 22 marca.

Powołane zostało w czasie konferencji "Szczyt Ziemi 1992 (UNCED)" w Rio de Janeiro w Brazylii, w ramach Agendy 21. Powodem był fakt, że ponad miliard ludzi na świecie cierpi z powodu braku dostępu do czystej wody pitnej. Ideą obchodów jest uświadomienie państwom członkowskim wpływu prawidłowej gospodarki wodnej na ich kondycję gospodarczą i społeczną.



Polecani dietetycy



Poniżej przedstawimy 15 korzyści z picia wody:
  • Woda smaruje stawy
  • Woda tworzy ślinę i śluz
  • Dostarcza tlen po całym organiźmie
  • Poprawia kondycję i wygląd skóry
  • Woda wchodzi w skład płynu mózgowo-rdzeniowego
  • Woda reguluje temperaturę ciała
  • Prawidłowa praca układu trawiennego zależy od ilości spożywanej wody
  • Woda pomaga usuwać zbędne produkty przemiany materii
  • Woda pomaga utrzymać prawidłowe ciśnienie krwi
  • Drogi oddechowe potrzebują wody
  • Woda zawiera minerały potrzebne do prawidłowej pracy organizmy
  • Woda zapobiega uszkodzeniom nerek
  • Zwiększa wydajność podczas ćwiczeń
  • Woda wspomaga utratę masy ciała i ma 0 kalorii
  • Redukuje prawdopodobieństwo wystąpienia kaca
Pamiętajmy!
Aby prawidłowo funkcjonować, wszystkie komórki i organy naszego ciała potrzebują wody.
Autor:
Podziel się na Facebook`u

Podobne artykuły

Co to jest ten błonnik? :)

Błonnik... mówi się, że odgrywa ważną rolę w procesach zachodzących w naszym organizmie, ale mało kto informuje nas, co dokładnie błonnikiem się nazywa i gdzie go możemy znaleźć, aby faktycznie mógł wspomagać wszystkie wewnętrzne funkcje w naszym ciele. Dziś przybliżymy ten temat, ponieważ z błonnikiem warto się zaprzyjaźniać a wszystko to w trosce o nasze zdrowie :)

Ciążowe nudności a spożywanie posiłków

Niejedna z przyszłych Mam nie czuje się w ciąży najlepiej. Cierpi na mdłości, nie tylko poranne, zgagę i inne przypadłości ze strony przewodu pokarmowego, które łagodzi jedzenie. Jednocześnie stara się stosować zasady prawidłowego żywienia, aby właściwie zadbać o rozwijającego się Malucha i o siebie. Jak pogodzić regularne spożywanie posiłków z nie najlepszym samopoczuciem?

Wapń w diecie dzieci

Wapń to podstawowy budulec kości i zębów szczególnie potrzebny w diecie dzieci podczas ich intensywnego rozwoju. Zapobiega krzywicy, złamaniom oraz wypadaniu zębów czy próchnicy. Jego niedobór jest realnym zagrożeniem ze względu na ryzyko poważnych złamań i urazów, zwłaszcza w kolejnych latach. Dlatego warto przyjrzeć się aspektowi podaży wapnia w diecie. Rodzice oraz osoby opiekujące się dziećmi powinny zwrócić uwagę na kilka ważnych produktów.

Anna Śnieć