Czas na sorbet! Owocowy i....warzywny

Latem korzystamy z różnych pomysłów na ochłodę. Jednym z bardziej popularnych, który lubią i Ci mali i Ci duzi... to jedzenie lodów :)


Polecani dietetycy

Smaki od tych najbardziej tradycyjnych czekoladowych, śmietankowych, truskawkowych przez pyszne szarlotkowe, sernikowe, śliwkowe czy pistacjowe. Ale  można również na naszym rodzimym rynku znaleźć ciekawe, wręcz zaskakujące propozycje: chlebowiec z jagodą, ziarno tonka ze śliwką, czarny bez. Z samej ciekawości jaki to może mieć smak, warto skusić się na propozycje lokalnych lodziarni rozsianych po całej Polsce. A co słychać poza Polską w lodowej krainie?

Za granicą można znaleźć zdecydowanie bardziej szaleńcze połączenia, pytanie czy faktycznie są amatorzy takich smaków. Ale chyba skoro nie wycofano takich przysmaków ze sprzedaży, to raczej można uznać, że są. Dla przykładu, czy ktoś z Was skusił by się na lód o smaku kandyzowanego bekonu, koniny, ryby czy wołowych ozorów ? To lodowe wyzwania dostępne na rynku japońskim. Ja na pewno nie miałabym odwagi :) Zdecydowanie lepszy kierunek to lody czarne jak ziemia o smaku czarnego sezamu czy też marchewkowe curry. Choć chwila zastanowienia przed zakupem na pewno by była :)


Co robić jednak gdy jesteśmy na diecie a mamy ochotę na zjedzenie loda?
Zdecydowanie w trosce o naszą szczupłą sylwetkę warto wybierać sorbety. Dlaczego? Lód tradycyjny śmietankowy na patyku to około 75 kcal. Jeśli dołożymy do tego zanurzenie takiego śmietankowca na patyku w polewie czekoladowej to dodatkowe 100 kcal. Wiadomo, orzeszki słone, karmel etc. dołączony do polewy to kolejna zbędna kaloryczność, której powinniśmy unikać. Dlatego też postawmy na sorbety.


Sorbet to rodzaj orzeźwiającego mrożonego deseru, składającego się w dużej mierze z owoców. Jedna kulka to 30-50 kcal. Jednak uwaga! Decydując się na gotowe sorbety dostępne w kubkach na sklepowych półkach warto czytać etykiety. Niektóre sorbety zawierają od 40 do 47 % owoców a pozostały skład to oczywiście woda ale niestety też syropy glukozowe, stablizatory w postaci gumy guar czy karagenu. Są oczywiście i takie sorbety, w których owoce stanowią 75 % składu produktu i zawierają naturalne składniki a nie są dodatkowo ulepszane sztucznymi i niezdrowymi wzmacniaczami smaku. Dlatego zachęcamy do przeczytania etykiety przed decyzją o zakupie.


Dziś jednak mamy dla Was propozycje sorbetów zdrowych, warzywno-owocowych, które można przygotować w domu, bazując na naturalnych składnikach. Jakie smaczne mixy sorbetowe można wyczarować w domowym zaciszu ?


Sorbet marchewkowo - bananowy
Składniki:
6 marchewek, 3 banany, łyżka miodu, 1/2 szklanki mleka kokosowego
Przygotowanie:
Marchewki upiec w piekarniku a następnie przełożyć do miski i rozgnieść
na gładką masę. Dodać mleko, banany, miód.
Masę przełożyć do pudełka do zamrażania lub gotowych fantazyjnych
foremek (można wbić w nie drewniane patyczki aby wygodniej było potem
jeść sorbet). Zamrażać 3h.


Sorbet buraczano-malinowy
Składniki:
5 buraków średniej wielkości, 1/2 kg malin, 4 łyżki miodu,  sok z 1
cytryny, 1/2 szklanki octu balsamicznego
Przygotowanie:
Buraki upiec w piekarniku a następnie po wystudzeniu zmiksować na gładką
masę z malinami. Dodać sok z cytryny, ocet i miód. Masę przełożyć do
pudełka do zamrażania lub gotowych fantazyjnych foremek (można wbić w
nie drewniane patyczki aby wygodniej było potem jeść sorbet). Zamrażać
3h.


Sorbet szpinakowo-truskawkowo-bananowy
Składniki:
200g liści szpinaku, 200 g truskawek, 2 banany, 3 łyżki miodu
Przygotowanie:
Wszystkie składniki zblendować na gładką masę. Przełożyć do pudełka do
zamrażania lub gotowych fantazyjnych foremek
(można wbić w nie drewniane patyczki aby wygodniej było potem jeść
sorbet). Zamrażać 3h.


Czy tak nie lepiej ?
Domowo, naturalnie, zdrowo! Smacznej sorbetowej ochłody!

Autor:
Podziel się na Facebook`u

Podobne artykuły

Dietetyczne sposoby na zwiększenie odporności

Odporność organizmu w dużym stopniu zależy od tego z czego składa się nasze codzienne menu. Istnieją bowiem produkty żywnościowe, które zawierają szereg substancji bioaktywnych stymulujących układ immunologiczny do walki z drobnoustrojami odpowiedzialnymi za różnego rodzaju infekcje. Jakie produkty powinny więc gościć na naszym stole o tej porze roku?

Czas na jesień

I w powietrzu i na talerzu. A jeśli ta pora roku to znak, że jabłka, gruszki i śliwki królują w naszym menu. Oto kilka przepisów, które często proponuję moim pacjentom w diecie: śniadaniowych, obiadowych i kolacyjnych z tymi produktami. Pamiętajmy, jak zawsze, ważny jest zdrowy rozsądek, umiar, ale również przyjemność jedzenia .

Sztuka odmawiania, czyli jak przetrwać Święta?

Przed nami Boże Narodzenie. Pacjenci, szczególnie Ci z insulinoopornością, których zresztą obserwujemy coraz więcej, zaczynają poruszać problem Świąt w tym kwestię jak w grzeczny sposób odmówić kolejnej dokładki czy porcji kolejnego dania. A to babci będzie przykro, ciocia się obrazi a poza tym nie wypada grymasić „w gościach”.

Anna Huma - Nande