10 października - Dzień Owsianki

Dawno nie celebrowaliśmy żadnego święta, a już z pewnością nie tak zdrowego;) Owsianka... to nic innego, jak samo zdrowie o poranku :) Wiem, wiem, nie wszyscy ją lubią, ale może warto się przekonać, aby wprowadzić do swojego życia witalność, moc wartości odżywczych nieocenionych dla naszego ciała i ducha.



Polecani dietetycy

Rozłóżmy owsiankę na czynniki pierwsze...
Owies to zboże, z którego m. in. wytwarza się płatki owsiane, będące podstawowym składnikiem naszego jubilata - owsianki. Ziarno owsa jest skarbnicą wielu składników odżywczych. Przede wszystkim białka - ma go najwięcej ze wszystkich zbóż. Na uwagę zasługuje także zawartość błonnika, który reguluje pracę jelit, żołądka i całego układu
pokarmowego. Kolejne pokłady zdrowotności to witamina E, która działa przeciw starzeniowo, przeciw zakrzepowo oraz chroni serce przed zawałem. Owies to także witaminy z grupy B a także cały wachlarz składników mineralnych, w tym: magnez, wapń, sód, potas, miedź, selen, mangan. Co więcej zboże to zawiera cenny tłuszcz, w którym można odnaleźć kwas linolowy i oleinowy wykazujący działanie antynowotworowe. Istotne jest to, że tłuszcz ten jest bezcenny, ponieważ sam organizm nie jest go w stanie wyprodukować. Nie zapominamy również o tym, że owies zawiera lecytynę, a ta z kolei pozytywnie oddziałuje na pamięć i koncentrację.

Czas na kolejny stopień wtajemniczenia:) Owies łagodzi ... nie obyczaje a stres:) Dla wszystkich, którym doskwierają skołatane nerwy, polecane są naturalne płatki owsiane, które złagodzą wszelkie wzburzenia i zdenerwowanie. Mówi się także, że w szerszym aspekcie owies i składniki odżywcze w nim zawarte działają antydepresyjnie. Ułatwiają także
zasypianie a tym samym zapewniają harmonię naszego wnętrza i równowagę umysłu.

Czego jeszcze nie wiesz? Owies działa na naszą odporność, więc szczególnie warto go spożywać w okresie jesienno-zimowym. Łagodzi także bóle reumatyczne a także idealnie pielęgnuje skórę wrażliwą. Jest częstym składnikiem kosmetyków antyalergicznych. Łagodzi, nawilża, odżywia i regeneruje naskórek. Uwaga Panowie! Owies zwiększa potencję! ;)

Reasumując - płatki owsiane a tym samym i owsianka jest dobra na wszystko!:) Ten znany od czasów średniowiecza posiłek przetrwał do dziś i stanowi jeden ze zdrowszych punktów menu na mapie jadłospisów całego świata. Obecnie najczęściej spożywana na śniadanie ma zapewnić siły i witalność na cały dzień. Sięga po nią także środowisko sportowców ale co
ważne płatki owsiane po ugotowaniu mają wysoki indeks glikemiczny. Dlatego dla diabetyków zalecana jest zdecydowanie postać surowa dodana np. do jogurtu czy mleka.

Moda na owsiankę trwa a co roku 10 października wszyscy na świecie obchodzą jej święto. Celebrujcie i Wy:) Ten dzień każdy powinien uczcić miseczką zdrowej owsianki przygotowanej zgodnie z Waszą fantazją :) Moją fantazją jest smak jesieni -  śliwka, nasiona chia z musem z mango :) A u Was jakie pomysły na uczczenie tego owsiankowego dnia? ;)

Autor:
Podziel się na Facebook`u

Podobne artykuły

Brak energii? Z pomocą przychodzą... cytrusy

Gdy trudna pora roku nie zachęca właściciwe do niczego, pada pytanie: skąd czerpać energię? Z witamin oczywiście :) A zima, chociaż kalendarzowa, bo to co się dzieje za oknem, raczej zimowego krajobrazu nie przypomina, kojarzy się z ... cytrusami. Już sama barwa powinna wprowadzić trochę koloru w szarość dnia codziennego a rozkoszowanie się smakiem słodkich, wygrzanych słońcem specjałów, zapewni witalność, dobry nastrój i samo zdrowie. Od czego zacząć?

Pieczywo i dieta?

Podstawą efektywnego odchudzania jest eliminacja pieczywa oraz wszystkich źródeł węglowodanów z diety. Stwierdzenie to nie jest prawdą. Wcale nie musisz rezygnować z pieczywa – jest ono bardzo ważną częścią zdrowej, zbilansowanej diety. Produkty zbożowe trzeba jeść codziennie, co  podkreśla również Instytut Żywności i Żywienia.  Źródło sukcesu zależy jednak od właściwego wyboru. Kiedy sięgasz po pieczywo, kasze, makarony pamiętaj o swoim zdrowiu. Wybieraj produkty z pełnego przemiału, zawierają one dużo więcej witamin, związków mineralnych i błonnika niż pieczywo białe. Brązowy ryż, płatki owsiane, kasze gruboziarniste, makarony razowe oraz pieczywo pełnoziarniste, razowe, graham są to produkty warte polecenia.

Pigwa - polska cytryna? :)

23 września wkroczyliśmy w kalendarzową jesień. A jak wiadomo ta pora roku oprócz pięknych i kolorowych odsłon, mieniących się barw i odcieni, jest dosyć zdradliwa. Nie trzeba długo się "starać" aby złapać infekcję, katar czy po prostu - uporczywe  przeziębienie zmusi nas do pozostania w domu i wygrzania tych wszystkich zarazków, które zdążyły nas zaatakować. Ale my przezornie zamiast leczyć, chcemy zapobiegać. Dlatego dziś kilka słów o pigwie:) Czy oby pigwa ma tylko zbawienne działanie, mogące uchronić nas przed grypą czy innym choróbskiem?

Anna Huma - Nande