Ostatnie dni lata, czyli jak wykorzystać owoce sezonowe

Lato zbliża się ku końcowi, niestety. A wraz z nim powoli znikają sezonowe owoce. Proponuję wykorzystać je do maksimum, póki jeszcze są. Następne dopiero za rok. Oto kilka przepisów ? smacznych, zdrowych i przyjemnych w smaku 




Polecani dietetycy

Twarożek z brzoskwinią/nektarynką [1 porcja] - 1 opakowanie serka wiejskiego light, 1 średnia brzoskwinia/nektarynka, 1 łyżeczka rodzynek, 1 łyżeczka płatków migdałowych, cynamon. Brzoskwinię/nektarynkę drobno pokroić. Płatki migdałowe uprażyć na suchej patelni. Serek połączyć z brzoskwinią/nektarynką. Dodać rodzynki i płatki migdałowe. Posypać cynamonem. Jeszcze raz wymieszać.

Koktajl jagodowy/borówkowy z konfiturą [1 porcja] - płatki owsiane, 1 szklanka jagód/borówek, 1 opakowanie jogurtu naturalnego, 1 łyżeczka konfitury. Do jogurtu dodać jagody, płatki i konfiturę. Wszystko razem wymieszać.

Owsianka z brzoskwinią i tymiankiem [1 porcja] - płatki owsiane, 1 szklanka mleka 1,5%, 1 średnia brzoskwinia, 1 łyżeczka tymianku, cynamon, kardamon, imbir. Brzoskwinię pokroić w kostkę. Do mleka dodać cynamon, imbir i kardamon. Wymieszać i zagotować. Do wrzącego mleka dodać płatki, wymieszać. Gotować stale mieszając. Gdy owsianka zacznie gęstnieć dodać brzoskwinię i tymianek. Całość jeszcze raz wymieszać i gotować aż brzoskwinia będzie miękka.

Placki z borówkami [1 porcja] - 2 łyżki mąki, 1 jajko, pół szklanki mleka 1,5-2%, pół łyżeczki proszku do pieczenia, 1 szklanka borówek, 1 łyżka oliwy z oliwek, 1 łyżeczka miodu, 1 łyżeczka orzechów. Borówki połączyć z miodem. Wymieszać. Mąkę, jajko, mleko, proszek do pieczenia i orzechy połączyć ze sobą. Wymieszać. Smażyć na oliwie. Posypać borówkami wymieszanymi z miodem.

Naleśniki z brzoskwiniami i wiórkami kokosowymi [1 porcja] -ciasto na 2 naleśniki: pół szklanki mleka 1,5%, 1 jajko, 4 łyżki mąki, 2 łyżki wody. Farsz do 1 naleśnika: 1 średnia brzoskwinia, 1 łyżeczka wiórków kokosowych. Składniki ciasta połączyć ze sobą i zmiksować. Odstawić i przygotować farsz. Brzoskwinię drobno pokroić. Połączyć z wiórkami kokosowymi. Wymieszać. Na usmażonym naleśniku położyć warstwę nadzienia.

Smacznego 


Autor:
Dyplomowany dietetyk, specjalista ds. żywienia człowieka, założyciel firmy
Podziel się na Facebook`u

Podobne artykuły

Jak wyliczyć zapotrzebowanie na energię?

Podstawowa przemiana materii (BEE/PPM/BMR), jest to ilość energii potrzebnej do utrzymania podstawowych funkcji fizjologicznych organizmu (np. oddychania, pracy serca i krążenia), wówczas, gdy organizm znajduje sie w stanie spoczynku, w ściśle określonych warunkach: po co najmniej 8 godzinach snu, po 12-14 godzinach nieprzyjmowania pożywienia, po przebudzeniu, leżąc na wznak, w warunkach zupełnego spokoju fizycznego i psychicznego oraz komfortu cieplnego.

Jak prawidłowo wyliczyć wskaźnik BMI?

Najprostszym i najbardziej powszechnie stosowanym wskaźnikiem do oceny masy ciała jest wskaźnik BMI (body mass indeks).
Każdy z nas w prosty sposób może obliczyć własny wskaźnik stosując odpowiedni wzór.

Jakie makarony wybierać? Jakie są jego zalety?

Z szerokiego wachlarza dostępnego na półkach sklepowych asortymentu makaronów, każdy może wybrać coś dla siebie. Nie ma znaczenia kształt makaronu, a jego kolor (jeśli wynika, np. z dodatku szpinaku czy pomidorów) może nieco wzbogacić całkowitą wartość odżywczą.

Małgorzata Łyżniak
Dlaczego jemy, skoro wcale nie jesteśmy głodni?
Dlaczego jemy, skoro wcale nie jesteśmy głodni?