Co skrywa w sobie bułka? :)

Bułka, bułeczka.. ciepła, chrupiąca, wypieczona, posmarowaia cienką warstwą śmietankowego masła... Czyż to nie doskonały wstęp do smacznego śniadania? :)
Ale i okazja nie byle jaka, bo u nas święto goni święto ;)  Jak się okazuje 1 czerwca to nie tylko Dzień Dziecka ale i .. Święto Bułki ;)
Przy tej okazji kilka słów o bułeczkach w diecie;)



Polecani dietetycy

Jak wiadomo dieta nie lubi białego, pszennego pieczywa. Jest modyfikowane, ubogie w błonnik, witaminy i składniki mineralne. Bywa, że wzbogacane dodatkiem soli i słodką wkładką w postaci cukru kryształu. Czy zatem powinniśmy spożywać białe bułeczki, chcąc zdrowo się odżywiać?
 
Biała bułka "sznytka" to około 80 gramowa przyjemność, której nie zawsze jesteśmy w stanie stawić opór, szczególnie kiedy świeżo wychodzi z pieca, roztaczając swój aromat w całej piekarni. Jest to jednak 218 pustych kcal. Dla porównania - koleżanka "sznytki", popularna " kajzerka" waży 60 g i zawiera 178 pustych kcal.
 
Czy zatem patrząc na te dane nie zdrowiej wybierać coś bardziej wartościowego?
 
Zdecydowanie lepszą propozycją dla naszej figury będą bułki z grubo zmielonej mąki, która zawiera więcej błonnika pożądanego w diecie niż zwykłe białe pieczywo, często wyrabiane z gotowych mieszanek piekarniczych - wcześniej zamrażanych. Dodatkowym atutem ciemnego pieczywa będą ziarna. Przykładowo słonecznik,którym posypano bułeczkę przed pieczeniem, pomoże obniżyć poziom  cholesterolu, pestki dyni zadziałają przeciwmiażdżycowo a sezam antynowotworowo. Czarnuszka czy kminek dodadzą ostrości i charakteru naszej bułeczce. Siemię lniane bogate w błonnik także będzie dla naszego fit pieczywa dodatkową zaletą, którą z pewnością doceni nasz organizm. Otręby! Nie zapominajmy o nich. Mogą być chrupiącą posypką na naszej bułce ale mogą być także dodane do ciasta i stanowić pyszne wnętrze zdrowego wypieku.
 
Wybór chyba jest prosty - ciemna bułeczka z ziarnem podstawą naszego pysznego codziennego śniadania! :) Świętujcie! :) To po bułeczce ;)
Autor:
Podziel się na Facebook`u

Podobne artykuły

Jak wrócić do formy po rozpustnych wakacjach?

Wakacje, na które tak zawsze czekamy dobiegają końca. Jest to czas grilli, ognisk, imprez w gronie znajomych. Wakacyjny klimat, ładna pogoda oraz wyjazdy na urlop sprzyjają uleganiu różnym jedzeniowym pokusom. Często  w tym okresie wykazujemy się mniejszą aktywnością fizyczną i nie trzymamy się diety. Wszystko to sprawia, że po wakacjach ciężko nam wrócić do formy i nawyków, które mieliśmy przed sezonem urlopowym.

Cellulit - jak sobie z nim radzić dzięki diecie

To zmora wszystkich  szczupłych i tych bardziej puszystych, niskich i wysokich - cechy fizjonomii nie mają tu znaczenia. Jedno jest pewne - skórka pomarańczowa, bo tak popularnie nazywany jest cellulit, często jest  powodem niezadowolenia z uwagi na chociażby walory estetyczne naszego ciała. Pocieszenie jednak niewątpliwie jest w postaci metod zapobiegania takim właśnie niedoskonałościom.

Właściwości witaminy D

Od kilku lat witamina D jest w centrum uwagi środowiska medycznego, ze względu na liczne niedobory tej witaminy sięgające nawet 90 % naszego społeczeństwa. Szczególnie narażone na jej niedobory są dzieci, osoby w wieku podeszłym, pacjenci borykający się z m.in. z otyłością i zaburzeniami wchłaniania, a także osoby mieszkające w miejscach o małym natężeniu promieniowania słonecznego, czy też spędzające większość czasu w zamkniętych pomieszczeniach.

Jolanta Czepułkowska
Dieta w niecodziennym wydaniu
Dieta w niecodziennym wydaniu