A po lecie ? Odchudzanie :)

Wakacje się skończyły, ale części z nas została po nich niezbyt miła pamiątka w postaci "wystającego brzuszka" i większej masy ciała. Czas zabrać się do pracy i pozbyć tego co zbędne. Warto pamiętać, że, aby dieta była skuteczna musi być odpowiednio DOPASOWANA do naszych parametrów, potrzeb oraz trybu życia. I koniecznie SMACZNA:), dlatego dobrze jest skorzystać z pomocy fachowca, czyli dietetyka. Oto moja propozycja:


Polecani dietetycy

Śniadanie Bogate muesli gruszkowe [1 porcja] - 2 łyżki płatków żytnich/owsianych, 1 średnia gruszka, 1 szklanka mleka 1,5-2%, 1 łyżeczka miodu, 1 łyżeczka pestek słonecznika, 1 łyżeczka orzechów, cynamon. Gruszkę pokroić w drobną kostkę. Do jogurtu dodać płatki, gruszkę, miód, pestki słonecznika, orzechy i cynamon. Całość wymieszać.

II śniadanie 1 kromka pieczywa razowego z masłem/margaryną + 1 plaster wędliny + sałata/cykoria/rukola/roszponka/kiełki + warzywo

Obiad Zapiekanka z dorsza z brokułami [1 porcja] - 200 g dorsza, 1 mały/pół średniego brokuła, 1 łyżka oliwy z oliwek, 2 łyżki jogurtu naturalnego, sok z cytryny, pieprz, 1 ząbek czosnku, koperek. Rybę pokroić na mniejsze kawałki. Brokuła podzielić na różyczki. Blanszować 3-4 minuty. Czosnek drobno posiekać. Oliwę połączyć z sokiem z cytryny, pieprzem i tymiankiem. Wymieszać. Jogurt połączyć z czosnkiem. Wymieszać. Rybę polać sosem z oliwy i soku cytrynowego. Odstawić do lodówki na 15-20 minut. W naczyniu żaroodpornym ułożyć brokuła oraz kawałki ryby. Piec w 180°C do miękkości. Podawać z sosem jogurtowo ? czosnkowym.

Podwieczorek półtorej szklanki soku warzywnego

Kolacja Sałatka z cukinią [1 porcja] - 1-2 garści mieszanki sałat/rukoli, pół średniej cukinii, pół średniej papryki, 5-6 pomidorków koktajlowych, 5-6 średnich pieczarek, 1 łyżeczka majonezu, 1 łyżeczka musztardy, sól, pieprz, koperek, natka pietruszki. Warzywa pokroić na mniejsze części. Majonez połączyć z musztardą. Wymieszać. Warzywa połączyć ze sobą. Polać sosem z majonezu i musztardy. Doprawić do smaku solą, pieprzem, koperkiem i natką. Całość wymieszać.


Autor:
Dyplomowany dietetyk, specjalista ds. żywienia człowieka, założyciel firmy
Podziel się na Facebook`u

Podobne artykuły

Sposoby na walkę ze słodyczami

Kłopoty ze słodyczami dotyczą chyba każdego z nas. "Za dużo. Za mało. Za często. Za późno.: Jak sobie z tym poradzić?

Kilka zasad zdrowego grillowania

Sezon grillowy jeszcze chwilę potrwa. Jak grillować, aby nie zaszkodzić naszemu zdrowiu?

Voucher na 50 złotych - rozpocznij współpracę już dziś!

Zdrowie, energia i dobre samopoczucie są kluczowe dla osiągnięcia sukcesu zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym. Nieodpowiednia dieta i brak ruchu a co za tym idzie nadwaga, otyłość oraz choroby z nich wynikające, temu absolutnie nie sprzyjają.

Anna Huma
Jak nie marnować jedzenia podczas świąt?
Jak nie marnować jedzenia podczas świąt?