A po lecie ? Odchudzanie :)

Wakacje się skończyły, ale części z nas została po nich niezbyt miła pamiątka w postaci "wystającego brzuszka" i większej masy ciała. Czas zabrać się do pracy i pozbyć tego co zbędne. Warto pamiętać, że, aby dieta była skuteczna musi być odpowiednio DOPASOWANA do naszych parametrów, potrzeb oraz trybu życia. I koniecznie SMACZNA:), dlatego dobrze jest skorzystać z pomocy fachowca, czyli dietetyka. Oto moja propozycja:


Polecani dietetycy

Śniadanie Bogate muesli gruszkowe [1 porcja] - 2 łyżki płatków żytnich/owsianych, 1 średnia gruszka, 1 szklanka mleka 1,5-2%, 1 łyżeczka miodu, 1 łyżeczka pestek słonecznika, 1 łyżeczka orzechów, cynamon. Gruszkę pokroić w drobną kostkę. Do jogurtu dodać płatki, gruszkę, miód, pestki słonecznika, orzechy i cynamon. Całość wymieszać.

II śniadanie 1 kromka pieczywa razowego z masłem/margaryną + 1 plaster wędliny + sałata/cykoria/rukola/roszponka/kiełki + warzywo

Obiad Zapiekanka z dorsza z brokułami [1 porcja] - 200 g dorsza, 1 mały/pół średniego brokuła, 1 łyżka oliwy z oliwek, 2 łyżki jogurtu naturalnego, sok z cytryny, pieprz, 1 ząbek czosnku, koperek. Rybę pokroić na mniejsze kawałki. Brokuła podzielić na różyczki. Blanszować 3-4 minuty. Czosnek drobno posiekać. Oliwę połączyć z sokiem z cytryny, pieprzem i tymiankiem. Wymieszać. Jogurt połączyć z czosnkiem. Wymieszać. Rybę polać sosem z oliwy i soku cytrynowego. Odstawić do lodówki na 15-20 minut. W naczyniu żaroodpornym ułożyć brokuła oraz kawałki ryby. Piec w 180°C do miękkości. Podawać z sosem jogurtowo ? czosnkowym.

Podwieczorek półtorej szklanki soku warzywnego

Kolacja Sałatka z cukinią [1 porcja] - 1-2 garści mieszanki sałat/rukoli, pół średniej cukinii, pół średniej papryki, 5-6 pomidorków koktajlowych, 5-6 średnich pieczarek, 1 łyżeczka majonezu, 1 łyżeczka musztardy, sól, pieprz, koperek, natka pietruszki. Warzywa pokroić na mniejsze części. Majonez połączyć z musztardą. Wymieszać. Warzywa połączyć ze sobą. Polać sosem z majonezu i musztardy. Doprawić do smaku solą, pieprzem, koperkiem i natką. Całość wymieszać.


Autor:
Dyplomowany dietetyk, specjalista ds. żywienia człowieka, założyciel firmy
Podziel się na Facebook`u

Podobne artykuły

Zdrowe przekąski na Mundial

Wierni Kibice Drużyny Narodowej w czasie tych Mistrzostw, zasiądą przed odbiornikami swoich telewizorów, aby dzielić emocje i dzielnie dopingować naszą Reprezentację! :)) Ale czym jest doping bez dobrych przekąsek? ;) 

Właściwości witaminy D

Od kilku lat witamina D jest w centrum uwagi środowiska medycznego, ze względu na liczne niedobory tej witaminy sięgające nawet 90 % naszego społeczeństwa. Szczególnie narażone na jej niedobory są dzieci, osoby w wieku podeszłym, pacjenci borykający się z m.in. z otyłością i zaburzeniami wchłaniania, a także osoby mieszkające w miejscach o małym natężeniu promieniowania słonecznego, czy też spędzające większość czasu w zamkniętych pomieszczeniach.

Truskawki w roli głównej

Ostatnio w radiu słyszałam audycję dotyczącą truskawek a dokładniej mówiąc sposobu ich jedzenia. Słuchacze wypowiadali się w jakiej postaci najczęściej jedzą te owoce. Wygrały truskawki z cukrem i koktajl truskawkowy. W związku z sezonem spróbujemy jednak wzbogacić nasze truskawkowe menu.

Elżbieta Gmurczyk
Dieta w niecodziennym wydaniu
Dieta w niecodziennym wydaniu