Projekt dieta - czym kierować się przy wyborze dietetyka?

Podjęcie decyzji o wejściu w projekt dieta jest dla nas jeszcze często ogromnym wyzwaniem, stresem i obawą związaną z tym, że nie podołamy, nie będzie efektu, a jo-jo zaskoczy nas szybciej, niż ktokolwiek i kiedykolwiek brał to pod uwagę. Należy zacząć od samego początku - dieta to nic wstydliwego. To jedynie klucz do dobrego zdrowia, samopoczucia i szczupłej sylwetki.


Polecani dietetycy

Chcąc sobie pomóc, każdy powinien odpowiedzieć na pytanie - jaka jest skuteczna recepta na sukces dietetyczny? Macie jakieś pomysły? :) Ja mam! :) Przede wszystkim  motywacja, determinacja, regularność spożywania posiłków, odpowiednie ilości, zbilansowany program żywieniowy, rytuał picia wody ... i można by tak jeszcze wymieniać... ale pojawia mi się w głowie jedno pytanie - kto ma nam w tym wszystkim pomóc, przygotować jadłospis, przypominać o zaleceniach, kontrolować postępy, karcić w chwilach zapomnienia... Dietetyk oczywiście :) Amator potrzebuje profesjonalisty, który będzie go prowadził, motywował, wskazywał właściwy kierunek. Jak dokonać właściwego wyboru ?

1. Wiedza o swoim przewodniku po tajnikach diety
Bardzo ważnym aspektem jest w pierwszej kolejności zdobycie wiedzy na temat dietetyka, z którym chcesz podjąć współpracę. Poszukaj opinii, sprawdź, co piszą inni po wizycie u danego specjalisty. Zweryfikuj wykształcenie - ukończenie kursu to nie dyplom, który uprawnia do wykonywania zawodu i nie świadczy o profesjonalizmie. Zobacz, czy dany specjalista dba o swój rozwój, inwestuje w swoją wiedzę i umiejętności a tym samym podnosi kompetencje.


2. Ważne, jak pracuje dietetyk
Nie warto tracić ani czasu ani pieniędzy na specjalistę, który podczas wizyty poświęca nam przysłowiowy kwadrans, wręcza gotowy plan żywieniowy i od razu usiłuje zapisać nas na kolejną wizytę, aby uzupełnić swój budżet. Prawdziwy specjalista przyjmuje w gabinecie z profesjonalnym sprzętem do pomiaru masy ciała, przed pierwszą wizytą zleca wykonanie niezbędnych badań, które pozwolą wykluczyć albo postawić określoną diagnozę, słucha oczekiwań i potrzeb swojego pacjenta, zbiera wywiad, zapoznaje się z preferencjami żywieniowymi tak, aby jak najlepiej przygotować dietę w oparciu o medyczne uwarunkowania, a także upodobania kulinarne. Od razu rezygnuj z gotowców, które ktoś wyciąga z szuflady a następnie zaprasza Cię do lady aby zapakować pakunek gotowych suplementów wspomagających odchudzanie. Czy to ma sens? Nie ma.


3. Postawa dietetyka
Już od pierwszej wizyty powinieneś zaobserwować, jaką postawę prezentuje specjalista, z którym chcesz nawiązać współpracę. Czy okazuje Ci cierpliwość, zrozumienie, kiedy próbujesz dopytać o konkretne zalecenie aby efektywniej realizować założenia diety. Czy potrafi podarować Ci taką dawkę energii aby zmotywować do pracy nad sobą, czy jest dostępny dla Ciebie w chwili kryzysu lub zboczenia na boczny tor.


Pamiętaj, że dobry dietetyk jest także dobrym psychologiem, który dodatkowo swoją sylwetką, figurą, wyglądem  daje "świadectwo" swoich kompetencji, wiedzy i doświadczenia. Sam zdecyduj, z kim wybierzesz się w tę drogę po zdrowie.

Autor:
Podziel się na Facebook`u

Podobne artykuły

Dlaczego śniadanie jest tak ważne?

Dzwoni budzik.." jeszcze 5 minut" zamienia się w dodatkowe 30.. a potem ogarnia nas gorączka codziennego poranka :) Kolejka do łazienki, dzieci do wyprawienia do szkoły, oczko w rajstopach, bluzka do uprasowania, ekspres do kawy postanowił zastrajkować i odmówił współpracy.... i gdzie w tym wszystkim czas na kluczowy punkt poranka - pełnowartościowe, zdrowe śniadanie dla nas i naszych najbliższych?

Czy warto spożywać sery pleśniowe?

Majówka za nami, pierwsze grillowanie kiełbas, kaszanek, mięs i ryb pomimo chłodnej aury mamy już za sobą, tak więc czas na kontynuację przyjęć i wspólne ucztowanie. Jedną z bardziej popularnych przekąsek na organizowanych przez nas domówkach czy też garden party są sery pleśniowe. Często podawane w towarzystwie winogron, stanowią idealny dodatek do kieliszka wina. Jednak czy są wartościowe? Czy powinny znaleźć się w naszej diecie? Sprawdźmy jakie sery są najbardziej popularne i czy mogą pozytywnie wpłynąć na nasze zdrowie i szczupłą sylwetkę.

Co jeść na śniadanie, gdy od rana mamy mało czasu? :)

Posiłki muszą być spożywane regularnie, począwszy od zdrowego, pełnowartościowego śniadania, aby zapewnić organizmowi materiał do pracy na cały dzień, nie powodując zbędnego odkładania tkanki tłuszczowej w naszym ciele. Jak powinno wyglądać śniadanie i co zrobić, kiedy rano nie mamy wystarczająco dużo czasu na przygotowanie zdrowego posiłku?

Elżbieta Gmurczyk