Jak nie przytyć w Święta czyli dekalog bożonarodzeniowej rozpusty

Czas świąt to jak wiadomo okres pokus, różnych odstępstw, grzechów dietetycznych mniejszych i większych, dlatego trzeba wdrożyć w życie" dekalog świątecznej rozpusty" :) Dekalog ten nie pozwoli nam tak do końca zatracić się w bożonarodzeniowych tradycyjnych daniach oraz ulec świątecznemu obżarstwu ;)


Polecani dietetycy

Wszak trzeba pamiętać, że zbędne kilogramy nigdy nie są wskazane,  a w szczególności dlatego, ponieważ tydzień później czeka nas kolejna uczta - nie tylko smaków, zmysłów, ale przede wszystkim szampańskiej zabawy noworocznej a to może wiązać się z koniecznością zmieszczenia się we wcześniej przygotowaną specjalnie na tę okazję kreację sylwestrową ;) Aby móc swobodnie i tu nie bez kozery użyłam tego słowa,cieszyć się pięknym wyglądem tego wyjątkowego dla niektórych wieczora, należy do tych świąt podejść rozsądnie i z rozwagą. Zatem - co zrobić aby nie utyć w święta ? Dekalog złotych zasad poniżej:) Udanej lektury ;)

1. Regularność jedzenia
Nawet w okresie świątecznym nie można zapominać o regularności posiłków. Między jednym a drugim daniem trzeba zachować odstęp 3-4 h. To co ważne, to fakt, że nawet okres świąteczny nie zwalnia z nas obowiązku przestrzegania zasady spożywania głównych posiłków i przekąsek. Nawet z uwagi na duże zapasy dań świątecznych w domowych lodówkach nie możemy podczas świąt spożywać 5 głównych dań. Przekąski to coś lekkiego,
pożywnego i absolutnie nie mogą swoją kalorycznością przypominać dania głównego. Przekąska jest przekąską i odstępstwa od tej zasady nie ma, nawet podczas świąt.

2.  Schemat spożywania posiłków podczas świąt analogiczny do schematu spożywania posiłków podczas normalnego tygodnia diety
Okres świąt nie jest przyzwoleniem na zmianę schematu spożywaniaposiłków. Jeśli w diecie mamy np. w ramach kolacji zaserwowaną rybę z warzywami to taką porcję również spożywamy podczas świąt. Jeśli w wersji śniadaniowej miała być 1 kanapka, to podczas śniadania świątecznego nie powinniśmy przekraczać tej ilości.

3. Nie stosujemy głodówki aby najeść się podczas wieczerzy wigilijnej "do oporu" i popróbować wszystkiego
Czas świąt to czas cudów ale nie przesadzajmy ;) Jeśli nie będziemy jeść cały dzień chcąc oszczędzić miejsce w żołądku na wieczór, to z pewnością nie można zakładać, że stosując taką metodę, na pewno ni kilogram nie przybędzie na naszej wadze. Tak to nie zadziała.

4. Zasada jednego talerzyka
Przede wszystkim jeśli wyjątkowo chcesz popróbować pyszności na świątecznym stole zastosuj zasadę jednego talerzyka. Małe porcje kilku potraw - degustację rozpocznij od tego dania, na które najbardziej masz ochotę i jesteś ciekaw/a jego smaku. To co się nie zmieści za pierwszym razem, może zostać zjedzone za kolejne 3 godziny przy kolejnym posiłku.
Nie ma dokładek ale też przy kolejnej porcji jedzenia możesz skosztowaćinnych, nowych smaków.

5. Woda i odpowiednie nawodnienie organizmu
Odpowiednie nawodnienie organizmu jest bardzo ważne i w święta nie można o tym zapominać. Poza tym picie wody przyspiesza także przemianę materii i wpływa pozytywnie na układ trawienny. Unikaj napojów gazowanych - pamiętaj, że to puste kalorie i sam cukier.

6. Slow food
Nie spiesz się, spożywając posiłki. Jedzenie to nie gra na czas tylko celebracja pyszności, które jemy, zarówno w święta jak i w  pozostały czas w ciągu roku. Im wolniej spożywasz posiłki, tym dłużej czujesz sytość.

7. Nie pojadaj między posiłkami
- tu odstępstwa nie ma!

8. W święta nie zapominaj o warzywach i owocach
Podczas świąt nie można zapominać o warzywach i owocach - to najlepszy detox na ten czas świątecznych, tradycyjnych potraw bożonarodzeniowych, które nie zawsze należą do lekkostrawnych i nie obciążających żołądka.

9. Ćwiczenia, aktywność fizyczna i rekreacja
Jeśli ćwiczysz, to podczas świąt nie rezygnuj z tego rytuału. Tak zorganizuj czas świąteczny, żeby znaleźć kilka minut na trening. Jeśli aktywność fizyczna nie jest Ci bliska, to dla własnego zdrowia i dobrego samopoczucia odejdź od stołu, ciągłe biesiadowanie nie służy nikomu ;) Wybierz się na spacer, zażyj świeżego powietrza, pobaw się z młodszym
pokoleniem - to także służy utracie kalorii ;)

10. Alkohol i słodycze
Są święta, więc można pozwolić sobie na kawałek ciasta w ramach posiłku czy kieliszek wina do obiadu. Najważniejszy jest umiar i zdrowy rozsądek. Z tego rezygnować nigdy nie można.

Jeśli zastosujesz się do dekalogu świątecznej rozpusty, wskazówka wagi nie powinna drgnąć po 3 dniach świętowania. We wszystkim musi być równowaga i nie można o tym zapominać :)
Autor:
Podziel się na Facebook`u

Podobne artykuły

Jakie płatki wybierać?

Jednym z najzdrowszych posiłków spożywanych o poranku lub też wybieranych na drugie śniadanie są płatki. I wcale nie jest tu mowa o słodkich płatkach z torebki, gdzie praktycznie każdy rodzaj zawiera cukier i sól a o zdrowych, pełnowartościowych płatkach, które dostarczą każdemu z nas porcję zdrowia i witamin. Po jakie płatki warto sięgać?

Przepisy na Fit Party

Czy każde spotkanie musi kojarzyć się ze stołem suto zastawionym kiełbasami, wędlinami, kalorycznymi deserami i tłustymi potrawami, które idealnie pasują pod tradycyjnego śledzika i pięćdziesiątkę czystej wódki? Niekoniecznie. Zaproponujmy naszym bliskim równie pyszne potrawy, tym razem w wersji fit, które nie jednego zaskoczą swoim smakiem a także może zachęcą do nieco zdrowszej diety na co dzień i od święta. Pokażmy na własnym przykładzie, że wspólne spędzanie czasu przy stole wcale nie musi negatywnie oddziaływać na naszą figurę, dotychczasowe efekty i sukcesy dietetyczne. Wystarczy odpowiednio dobrać menu i wprowadzić gości w przyjemny nastrój wiosny, dobrej formy psychicznej i fizycznej. Zaczynamy przyjęcie! :)

Truskawki w roli głównej

Ostatnio w radiu słyszałam audycję dotyczącą truskawek a dokładniej mówiąc sposobu ich jedzenia. Słuchacze wypowiadali się w jakiej postaci najczęściej jedzą te owoce. Wygrały truskawki z cukrem i koktajl truskawkowy. W związku z sezonem spróbujemy jednak wzbogacić nasze truskawkowe menu.

Anna Huma - Nande
Jakie płatki wybierać?
Jakie płatki wybierać?